עדכון: "טנט" ו"מולאן" נדחו; בפרסום המקורי גם "וונדר וומן 1984" לאוקטובר, "מטריקס 4" ל-2022 ועוד

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

עדכון 21.7: "טנט" שוב נדחה, הפעם ללא תאריך חדש.

עדכון 27.6: "מולאן" נדחה ל-21 באוגוסט בארה"ב (אצלנו כנראה יום לפני), כשבוע בלבד אחרי התאריך החדש של "טנט" – אסטרטגיה מאד מעניינת. אמנם שני שוברי הקופות בפוטנציה אינם מתחרים בדיוק על אותם הקהלים, אבל צפוים להיות קהלים חופפים. עוד מענין בבחירת התאריך, הוא שבסין (בה מתרחש הסרט, ומשם צפוים להיגרף הסכומים הגדולים בקופות) טרם נקבע תאריך לפתיחה מחודשת של בתי הקולנוע, להבדיל מארה"ב שבה כבר מדינות מתחילות להכריז על אסטרטגית היציאה שלהן מהסגר. חוץ מ"מולאן", ומי שכן בחרה להתרחק יותר מ"טנט" היא הקומדיה "ביל וטד מול המוסיקה" (ש.ל.ר, Bill & Ted Face the Music), שעברה אל ה-28 באוגוסט.

עדכון 26.6: אולפני האחים וורנר דחו את הפצת "טנט" של כריסטופר נולן בשבועיים נוספים, אל ה-12 באוגוסט בארה"ב (אצלנו כנראה יום לפני). כפי שתוכנן קודם, את המשבצת הקודמת שלו של ה-31 ביולי תתפוס ההוצאה מחדש של "התחלה" לרגל חגיגות ה-10 שלו. היות וטרם נראה סופו של משבר מחלת הקורונה, ובמחוזות גדולים בארה"ב (כגון לוס אנג'לס) נרשמו שיאי תחלואה בימים האחרונים, גם התאריכים הללו נזילים. בכל מקרה, אנו אמורים לראות את אפקט הדומינו של ההחלטה הזו להזיז את "טנט" מול סרטים אחרים שהיו אמורים לצאת לאקרנים במשבצת הזו ביומן השנה.

פרסום מקורי 13:6: אולפני האחים וורנר דחו את הפצת "טנט" של כריסטופר נולן בשבועיים, אל ה-31 ביולי בארה"ב (אצלנו כנראה יום לפני). הדחיה הקצרה עוד לא מאותתת שעונת הקיץ בקולנוע אבודה בגלל מחלת הקורונה, אלא שהאולפנים מנסים לתת הזדמנות ליותר אירועים ומקומות בילוי לחזור לשגרה מסביב לעולם כדי להקטין את הסיכונים מול ההשקעה העצומה שלהם בסרט. אחת התקוות היא למשל שמשחקי ספורט בארה"ב יחזרו לפעילות – למשל ליגת הבייסבול טרם קבעה תאריך חזרה, והאן-בי-איי מנסים להחתים את השחקנים על חזרה למגרשים ב-31 ביולי. עוד תקווה היא שמדינות עשירות כמו ניו יורק יחליטו כבר על אסטרטגית היציאה שלהן מהגבלות הקורונה, ויכריזו על פתיחת התיאטראות ובתי הקולנוע.

הקשר בין בתי הקולנוע בארה"ב לבין אולפני ההפצה גורר החלטות מעניינות: בתי הקולנוע מפחדים לפתוח ולהפסיד כסף כי לא יהיו להם סרטים מעניינים דיים שימשכו קהל; והאולפנים מפחדים להפיץ סרטים גדולים ולהפסיד כסף כי אולי לא מספיק בתי קולנוע יפתחו או שלא מספיק קהל יתרגל לשגרה החדשה ולא יגיע. כדי לגשר על הפער הזה אולי, אולפני האחים וורנר החליטו להוציא מחדש לבתי הקולנוע את "התחלה" המצוין של נולן בתאריך המקורי של "טנט" (17 ביולי) לרגל חגיגות ה-10 שלו. כדי להעניק לצופים עוד מטעמים, הם יוסיפו להקרנות הסרט גם צילומים חדשים מתוך "טנט" והצצות לסרטים עתידיים אחרים שלהם.

אז "התחלה" ינסה להרגיל את הקהל האמריקאי לחזרתם לפעילות של בתי הקולנוע ב-17 ביולי, ו"טנט" יהיה האירוע הגדול שינסה למשוך את הקהלים הגדולים ב-31 ביולי בארה"ב – מה שמותיר מעט מדי הפרדה בין האחרון לבין "וונדר וומן 1984", שהיה אמור לעלות למסכים ב-14 באוגוסט (ולפני כן יועד ל-5 ביוני). לכן, אולפני האחים וורנר דחו את הסרט בכיכובה של גל גדות כמעט בחודשיים, ל-2 באוקטובר. הדחיה הזו דחקה החוצה מהתאריך הזה את "ביוס" (ש.ל.ר, Bios) עם טום הנקס אל ה-16 באפריל 2021; וגם איפשרה לסרט הפעולה "גרינלנד" (ש.ל.ר, Greenland) בכיכובו של ג'ררד באטלר לתפוס את המשבצת של ה-14 באוגוסט במקומו, וכמוהו גם סרט הקומדיה "ביל וטד מול המוסיקה" (ש.ל.ר, Bill & Ted Face the Music) החליט להקדים בשבוע לתאריך הזה.

"וונדר וומן 1984". גל גדות.

"וונדר וומן 1984". גל גדות.

עוד ב-14 באוגוסט היה אמור לעלות סרט האנימציה "אייבן האחד והיחיד" (ש.ל.ר, The One and Only Ivan) של אולפני דיסני, אבל אלו החליטו להוריד אותו מלוח הזמנים להפצה לקולנוע ולשלוח אותו ישירות לשירות הסטרימינג שלהם 'דיסני פלוס'. האולפנים החליטו להעלות בהפצה מצומצמת בתאריך הזה את "ההיסטוריה הפרטית של דיויד קופרפילד" (ש.ל.ר, The Personal History of David Copperfield).

אבל השאלה הגדולה שיש כלפי דיסני היא מה עם "מולאן"? (עדכון: ראו למעלה מה קרה בפועל) כל כך הרבה כסף הושקע בפרסום הסרט הזה, שאמור לעלות לאקרנים בארה"ב ב-24 ביולי, ומענין באיזו דרך ינקטו: להשאיר אותו בתאריך הזה (לא סביר, בהינתן שסרט גדול כמו "טנט" יעלה שבוע אחרי); או לדחות אותו ל-14 באוגוסט במקום "אייבן האחד והיחיד" וכך לא לאבד הרבה מדי מההשקעה בפרסום שלו; או לדחות אותו בחודשים קדימה וכן לאבד מההשקעה בפרסום שלו אבל אולי לקבל יותר קהל שיגיע לבתי הקולנוע. ל"מולאן", כמו ל"טנט", יש הרבה אופק רווחי מחוץ לארה"ב ובשני הסרטים חשוב לאולפנים שתשרור כמה שיותר הרגשה של שגרה ובתי קולנוע מסביב לעולם יהיו פתוחים.

"מולאן". ייפיי ליו.

"מולאן". ייפיי ליו.

בקרב ההפקות שנמצאות עכשיו בצילומים או בשאר תהליכים, ישנה תקווה ש"מטריקס 4" ישוב להצטלם בחודש הבא, אבל האולפנים נותנים לו בכל מקרה מרווח נשימה ודוחים אותו כמעט בשנה אל ה-1 באפריל 2022. זה שבוע אחרי שדיסני תיזמנו את "דוקטור סטריינג' 2" (25 במרץ), אבל זה עוד עשוי להשתנות. את התאריך המקורי של "מטריקס 4", של ה-21 במאי 2021, יתפוס "גודזילה נגד קונג" (במקום ה-20 בנובמבר השנה).

שיוכים: חדשות סרטים

[…] "טנט" כבר נדחה מספר פעמים: במקור היה אמור לעלות לאקרנים מסביב לעולם ב-17 ביולי, אחר כך ב-31 ביולי, והפעם האחרונה היתה ב-12 באוגוסט. […]

[…] "וונדר וומן 1984" עם גל גדות נדחה שוב, ובמקום המשבצת שלו ב-2 באוקטובר, יעלה לאקרנים ב-25 בדצמבר בארה"ב (וככל הנראה יום לפני […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?