בתי הקולנוע בישראל "סינמה סיטי", "יס פלנט" ו"הוט סינמה" יפתחו ב-25 במאי לקהל: אולי עם ילדים

סינמה סיטי כפר סבא - אולם אירועים

בתי הקולנוע המסחריים בישראל בינהם 'סינמה סיטי', 'הוט סינמה' ו'יס פלנט' יחזרו לפעול ולהקרין סרטים, אולי גם בפני ילדים, החל ביום חמישי, 25 במאי 2021, אחרי שנה וחודשיים שהיו סגורים בעקבות מגיפת הקורונה. על אף שבמהלך שנת ההתמודדות עם הקורונה, קיבלו בתי הקולנוע אישורים לפעול במתכונות שונות (למשל ביוני ובאוגוסט), המניעה מילדים לשבת באולמות (שהרי אינם מורשים להתחסן) בלמה את הכדאיות הכלכלית עבור מרבית הרשתות המסחריות, והן נשארו סגורות. מי שכן הדליקו את המסכים היו בין היתר הסינמטקים ורשת קולנוע לב (באופן חלקי), שהאוכלוסיות העיקריות שלהם הינן מגילים בוגרים יותר.

מנכ"ל סינמה סיטי, אבי אדרי, אמר ל-ynet שסוגיית הילדים טרם נפתרה, אבל בחדשות 12 אופטימים כי משרד הבריאות צפוי לאשר אוטוטו את הכנסת הילדים לאולמות הקולנוע, עד 20 או 30 אחוזים מתפוסת הקהל באולם. עוד מסתמן כי אולמות הקולנוע יחולקו לכאלה שעומדים במגבלות 'התו הירוק' (מהבאים נדרש להציג תעודת מתחסן או מחלים) או במגבלות 'התו הסגול' (אין את הדרישה, והמגבלה היא שרק 50 איש יכנסו לאולם). עוד קושי בדרך לפתיחת בתי הקולנוע הוא גיוס עובדים: על פי אדרי, רק 40 אחוזים מהעובדים שהיו לפני הקורונה מתכוונים לשוב לעבודה אצלם, ועליהם להגדיל את מציבת כוח האדם כדי לעמוד הן בדרישות התפעול של המתחמים והן במגבלות הקורונה.

הסרטים שיעלו על המסכים ב-27 במאי הם רבים שכבר עלו בארה"ב מזמן, אפילו במהלך מגיפת הקורונה: "וונדר וומן 1984" עם גל גדות (כנראה גם בדיבוב לעברית, ואם כן, אני מת לדעת מי תדבב את גל), "טנט" של כריסטופר נולן, "סתם אחד" המצליח עם בוב אודנקירק, "ללא מעצורים" עם ראסל קרואו, "בגידה" הישראלי האירוטי עם אקי אבני, "עוזרת אישית" שקיבל הרבה אהבה מהמבקרים הישראלים כשעלה ברשת 'מובילנד' הצפונית, הקומדיה "ביל וטד שורפים ת'זמן", "חיים אחרים" שגרם לרבים להעריך את שייה לבוף לפני שנחשפו היחסים הבעייתים שלו עם בנות זוגו, סרטי הילדים "טרולים 2 מסביב לעולם" ו"שיגועים ודרקונים" ועוד – ראו את הרשימה המלאה והמתעדכנת בדף הבקרוב של אידיבי ובדף הסרטים החדשים באידיבי.

[…] הרביעי מאז שנפתחו בתי הקולנוע בחזרה מהקורונה, ולמרות שנכנסנו אליו עם פרסומים על התפרצות הנגיף בבית […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?