האולפנים מעדכנים תאריכים: "מולאן", "ספיידרמן 3", "אווטאר 2", "המוטנטים החדשים", "אהבה בשחקים 2" ועוד

"מולאן". לי גונג.

"מולאן". לי גונג.

אחרי הדחיות החוזרות ונשנות בגלל מחלת הקורונה, אולפני דיסני החליטו להמתין עם תאריך חדש לסרט רב הציפיות "מולאן", ופשוט להסיר אותו מלוח הזמנים הקולנועי. פעולה דומה נקטו אולפני האחים וורנר עם "טנט" לפני ימים אחדים. אפשר היה לצפות שדיסני יזיזו את "מולאן" שוב, אבל היו גם מי שחשבו שהסרט ישאר ב-21 באוגוסט כי רשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם AMC מתכננת לפתוח את שעריה מספיק לפני (הלילה הכריזה שתיפתח באמצע-סוף אוגוסט, על אף שערי ענק כמו ניו יורק ולוס אנג'לס עדין בסגר ועדין חוות מקרי תמותה רבים), וכי דיסני יכולים להגדיל את כמות המנוים של שירות הסרטימינג שלהם 'דיסני פלוס' אם יסיימו את מגבלת חלונות ההפצה לקולנוע לפני חג המולד ויעלו לשירות את הסרט.

דיסני נקבו בדיוק בבעיה בהודעתם לעיתונות: "לאורך החודשים האחרונים, נהיה ברור ששום דבר לא יכול להיות חקוק בסלע כשמדובר בצורה שבה אנו מפיצים סרטים בזמן המשבר הבריאותי העולמי הזה. היום זה אומר שאנו מקפיאים את תוכניות ההפצה של 'מולאן' בעוד אנו מעריכים כיצד ביכולתנו להביא את הסרט הזה לקהלים מסביב לעולם."

מענין שלמרות ההודעה הזו, את סרט הקומיקס-אימה שלהם "המוטנטים החדשים", דיסני דווקא משאירים שבוע אחר כך, ב-28 באוגוסט (לפחות נכון לעכשיו). סוג של בלון ניסוי? אולי בגלל הז'אנר הבעייתי של הסרט (אימה), בונים על הצלחת הסרט בעיקר בארה"ב ולכן משאירים את התאריך? אפשר רק לנחש. לאותו התאריך של ה-28 באוגוסט, זז גם הסרט "ההיסטוריה הפרטית של דיויד קופרפילד" (ש.ל.ר, The Personal History of David Copperfield).

עוד סרטים שדיסני עדין מתכננים להעלות בשנת 2020 למסך הגדול: כפי שכבר הוכרז בעבר, "קינגסמן: ההתחלה" מיועד ל-18 בספטמבר בארה"ב (אצלנו כנראה יום לפני), "האלמנה השחורה" מיועד ל-6 בנובמבר, "נשמה" ל-20 בנובמבר, "האיש הריק" ל-4 בדצמבר, "לשחרר את גיא" ל-11 בדצמבר, ו"סיפור הפרברים" של סטיבן שפילברג ל-18 בדצמבר.

"המוטנטים החדשים". אניה טיילור-ג'וי, צ'ארלי היטון, בלו האנט, הנרי זאגה, מייסי וויליאמס.

"המוטנטים החדשים". אניה טיילור-ג'וי, צ'ארלי היטון, בלו האנט, הנרי זאגה, מייסי וויליאמס.

סרטים שיצאו מ-2020: "קרניים" (ש.ל.ר, Antlers) זז ל-19 בפברואר 2021, "הדו קרב האחרון" (ש.ל.ר, The Last Duel) של רידלי סקוט ובכיכובם של בן אפלק ומאט דיימון זז ל-15 באוקטובר 2021, ו"המוקד הצרפתי" (ש.ל.ר, The French Dispatch) של ווס אנדרסון הוסר בינתים לחלוטין מלוח הזמנים – אבל לא סביר שהוא יעלה בלעדית בשירות הסטרימינג 'דיסני פלוס' היות ורוב הקהל שלו דווקא צפוי כן להעדיף את הקולנוע.

בנוסף לבעייתיות של פתיחת בתי הקולנוע כדי להקרין סרטים מוכנים, דיסני מתמודדים גם עם בעיות הצילומים בזמן הקורונה והמגבלות על התכנסות. לכן הם הזיזו בשנה שלימה כמעט את כל הסרטים הגדולים שטרם צולמו: "אווטאר 2" זז ל-16 בדצמבר 2022 (בארה"ב; שזה בערך 13 שנים אחרי הסרט הראשון, ועיכוב משמעותי אחרי התוכנית המקורית לעלות ב-2014 בכלל), "אווטאר 3" ל-20 בדצמבר 2024, "אווטאר 4" ל-18 בדצמבר 2026, ו"אווטאר 5" ל-22 בדצמבר 2028. הטרילוגיה של "מלחמת הכוכבים" שיוביל טייקה ווייטיטי צפויה להשלים את הפערים בדילוגי שתי השנים בין ה"אווטארים" השונים, ולהתחיל עם סרט ראשון ב-22 בדצמבר ב-2023, סרט שני ב-19 בדצמבר 2025, ואחרון ב-17 בדצמבר 2027.

אולפני סוני שעובדים עם דיסני-מארוול על "ספיידרמן: רחוק מהבית", תפסו את ההזדמנות שדיסני השאירו עם דחייתו של "אווטאר 2", והציבו במקומו את איש העכביש ב-17 בדצמבר 2021 (דחיה של חודש וחצי).

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז.

"אהבה בשחקים 2: מאווריק". טום קרוז.

אולפני פאראמאונט הזיזו את "מקום שקט 2" ל-23 באפריל 2021, ואת "אהבה בשחקים 2: מאווריק" ל-2 ביולי 2021. עוד הכרזות: "סוניק 2" יעלה ב-8 באפריל 2022, סרט האנימציה המשפחתי "מתחת לטיילת" (ש.ל.ר, Under the Boardwalk) ב-22 ביולי 2022, וסרט האנימציה המשפחתי "שוליית הנמר" (ש.ל.ר, The Tiger's Apprentice) ב-10 בפברואר 2023.

אולפני אוריון הכריזו כי הקומדיה "ביל וטד מול המוסיקה" (ש.ל.ר, Bill & Ted Face the Music) תעבור לשירותי ה-VOD בתשלום ובעקבות כך תצמצם את ההפצה לבתי קולנוע נבחרים בלבד ב-1 בספטמבר. לכבוד כך, התחדש הסרט בקדימון-טריילר נוסף:

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?