קופות: בכורה מוצלחת ל"טנט" בעולם; בכורה רכה ל"מוטנטים החדשים" בארה"ב

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

מותחן המד"ב רב הציפיות "טנט" של כריסטופר נולן גרף 53 מיליון דולרים ב-41 ארצות שאינן כוללות את ארה"ב (וקנדה כן בינהן, להבדיל מבדרך כלל כשמתיחסים לכל גוש צפון אמריקה באחת, ולשאר העולם בנפרד). זהו נתון מעודד על רקע משבר מחלת הקורונה, שמראה פער משמעותי מהרף התחתון של 40 מיליון הדולרים אשר חלק מהאנליסטים ציפו לו. את ההכנסות הובילה בריטניה עם 7.1 מיליון דולרים מתוך ה-53, ואחריה צרפת (6.7 מ"ד), דרום קוריאה (5.1 מ"ד) וגרמניה (4.2 מ"ד). עוד נמסר מהאולפנים כי למרות המגבלות על בתי קולנוע בארצות הללו, בכל זאת הצליח הבמאי לקבוע שיא מול סרטיו הקודמים ב-9 מהן, כולל בהולנד, בהונגריה ובאוקראינה.

ל"טנט" נותרו מספר ארצות שבדרך כלל מכניסות במיוחד לסרטים הוליוודים, ובינהן סין ורוסיה (בהן הוא יעלה בסוף השבוע הקרוב, 3-4 בספטמבר), מקסיקו, ברזיל, ארגנטינה ויפן. סין כבר די חזרה לעצמה במובני בתי קולנוע, וסרט המלחמה המקומי "השמונה מאות" (ש.ל.ר, The Eight Hundred) גרף שם 69 מיליון דולרים בסוף השבוע (וזה יותר ממה ש"טנט" עשה ב-41 ארצות). אצלנו בישראל הקטנה, בתי הקולנוע טרם נפתחו כזכור, ו"טנט" לא צפוי להסתפק בהקרנות דרייב-אין. על פי הנתונים של האולפנים, רבע מההכנסות של הסרט בעולם (כ-13 מ"ד) הגיעו מפורמטים מיוחדים (הסרט צולם ב-70 מ"מ), ומתוכם 5 מיליון דולרים הגיעו ממסכי איימקס (IMAX) לבדם.

"טנט" עתיד לעלות לאקרנים בארה"ב בסוף השבוע הקרוב (3 בספטמבר) על 3,000 מסכים, עם הקרנות טרום בכורה שכבר יתחילו הלילה (31 באוגוסט). 3,000 מסכים הם לא כל כך הרבה לסרט רב ציפיות כמו זה, ובעיקר הבעיה היא המיקום שלהם, שלא יכלול מדינות מכניסות במיוחד בארה"ב, כגון קליפורניה, ניו יורק, סיאטל ומיאמי. מדינות אלה טרם הכריזו כי רמות התחלואה והתמותה נמוכות מספיק כדי לפתוח מחדש את בתי הקולנוע, וגם במדינות אחרות שוררות הגבלות על כמות הקהל שיכול להיכנס לאולמות ההקרנה. בסך הכל ידוע כי בסוף השבוע האחרון רק 62 אחוזים מבתי הקולנוע בארה"ב היו בכלל פתוחים.

"המוטנטים החדשים". אניה טיילור-ג'וי.

"המוטנטים החדשים". אניה טיילור-ג'וי.

מי שכבר התנסה בכמות המסכים הקטנה יחסית להפצה רחבה בארה"ב הוא "המוטנטים החדשים" שהסתפק ב-2,412 מסכים וגרף 7 מיליון דולרים. זה אמנם מתחת לציפיות ולא כל כך גבוה לסרט גיבורי-על של מארוול (במקור בהפקת אולפני פוקס), אבל הז'אנר הראשי של הסרט הוא אימה, כך שגם לכך היתה השפעה ולא רק לקורונה. כדאי גם לשים לב שהביקורות בארה"ב היו פושרות עד קטלניות. בשאר העולם אגב הסרט עלה ב-10 ארצות והכניס 2.9 מיליון דולרים.

גם הסרט הקומי "ביל וטד מול המוסיקה" (ש.ל.ר, Bill & Ted Face the Music) עלה בהפצה בינונית-מצומצמת של 1,007 מסכים בארה"ב וגרף טיפה יותר ממיליון דולרים בלבד, שזה מאד נמוך, אבל צריך לזכור שהסרט גם זמין בטלויזיה ב-VOD בתשלום. האפשרות הזו היוותה תחרות שודאי הפחיתה מהכנסותיו בקולנוע, וגם גרמה לרשתות בתי קולנוע מסוימות לא להקרין אותו מה שהקשה על הנגשתו לקהל. בין "המוטנטים" ל"ביל וטד" התברג המותחן "ללא מעצורים", שמוקרן זה השבוע השני בארה"ב, והוסיף עוד 2.6 מיליון דולרים מ-2,331 מסכים, ובסך הכל הגיע לכ-9 מיליון דולרים בשבועיים. "ההיסטוריה הפרטית של דיויד קופרפילד" (ש.ל.ר, The Personal History of David Copperfield) עלה ב-1,350 מסכים וגרף 520 אלף דולרים, שזה אמנם נמוך מ"ביל וטד" אבל צפוי יותר לסרט עם קהל יעד אחר לחלוטין.

"ביל וטד מול המוסיקה (ש.ל.ר)". אלכס ווינטר, קיאנו ריבס.

"ביל וטד מול המוסיקה". אלכס ווינטר, קיאנו ריבס.

עבור "טנט", נתוני הקופות הללו מארה"ב לא מבהילים בהכרח, ודווקא מענין יותר להסתכל על ההכנסות משאר העולם כדי להשליך על ארה"ב. אמנם האולפנים לא מסרו בפירוש כמה הכניס הסרט בקנדה, אבל מכך שגרמניה הרביעית בגובהה עם 4.2 מיליון דולרים כאמור, אפשר ללמוד שזהו הרף העליון להכנסה מקנדה, ויש אנליסטים שכבר צופים מכך הכנסה של 40 מיליון דולרים בחמישה ימים בארה"ב (כולל הקרנות טרום הבכורה). הפקת "טנט" עלתה 200 מיליון דולרים ולא ידוע כמה כסף עוד נשפך אחר כך על השיווק המתמשך של הסרט שנדחה שוב ושוב, אז בכורה של 40 מיליון היא לא מלהיבה מדי. אבל ל"טנט" יש את הקלף של חוסר בתחרות באקרנים, משמע הוא יוכל להישאר היחיד על המסך הגדול בארה"ב למשך תקופה ארוכה יותר מסרטים אחרים (ואמנם בהגבלות הקורונה אי אפשר למלא אולמות כמו פעם, אבל אפשר להקרין את אותו הסרט בכמה אולמות במקביל כי אין סרטים אחרים להקרין) וכך למשוך עוד קהל ולהכניס יותר ויותר כסף. בטח ובטח אם דעות הצופים יהיו חיוביות וילמדו שהוא שווה את ההמתנה.

הו, כמה התגעגעתי לנתח את נתוני הקופות.

שיוכים: שוברי קופות

[…] ב-2,810 בתי קולנוע בכל צפון אמריקה – כולל גם ההכנסות שגרף בשבוע שעבר מקנדה לבדה. הפרסום החיובי הזה צפוי לתת לו דחיפה בהכנסות היום (ב'), […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?