קופות: בכורה של 20.2 מיליון ל"טנט" של כריסטופר נולן בצל הקורונה בארה"ב

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון.

המותחן "טנט" של כריסטופר נולן עלה סוף סוף לאקרנים בארה"ב, וגרף 20.2 מיליון דולרים ב-2,810 בתי קולנוע בכל צפון אמריקה – כולל גם ההכנסות שגרף בשבוע שעבר מקנדה לבדה. הפרסום החיובי הזה צפוי לתת לו דחיפה בהכנסות היום (ב'), חג הלייבור דיי באמריקה (חג העבודה), ולהראות לקהל הרחב שיש די אנשים שלא חוששים ללכת לקולנוע.

"טנט" עלה על המסכים הגדולים בארה"ב בזמן ששמונה מתוך עשרה בתי הקולנוע הכי מכניסים של סרטיו הקודמים של הבמאי (בלוס אנג'לס, בסן פרנסיסקו ובניו יורק למשל) אינם פתוחים לקהל, בגלל סגר ממחלת הקורונה. לכן אין מקום להשוואה של הכנסות הסרט מול כל סרט קודם של נולן, ובפרט המותחן "התחלה" (62.8 מ"ד בבכורה) או אפילו סרט המלחמה "דנקרק" (50.5 מ"ד בבכורה). הפערים הם עצומים אבל גם מעולם לא עמדו נתוני הקופות במבחן של סגר עולמי ומחלה מסוכנת כמו של הקורונה, והשפעותיו על הכנסות הסרט נרחבות.

עלייתו של "טנט" לאקרנים בארה"ב נבנתה בתור ענין סימבולי לשובם לפעילות של בתי הקולנוע, בהיותו סרט האולפנים המתוקצב והמפורסם ביותר שיוצא שם. לפניו עלו סרטים קטנים בהרבה, והם ממשיכים למשוך מעט קהל, אך יציבים יחסית: סרט האימה הקומיקסי "המוטנטים החדשים" גרף עוד 2.9 מיליון דולרים בסוף השבוע בצפון אמריקה (2,754 בתי קולנוע), שהצטברו לכדי 12.2 מיליון דולרים בשבועיים. סרט המתח "ללא מעצורים" הוסיף 1.67 מיליון דולרים ב-2,402 בתי קולנוע, שהצטברו לכדי 11.67 מיליון דולרים בארבעה שבועות. וסרט הדרמה "ההיסטוריה הפרטית של דיויד קופרפילד" (ש.ל.ר, The Personal History of David Copperfield) הוסיף 361 אלף דולרים מ-1,550 בתי קולנוע בצפון אמריקה, שהצטברו ל-1.1 מיליון דולרים בשבועיים (11 ימים).

מחוץ לצפון אמריקה – בשאר העולם – גרף "טנט" 58.1 מיליון דולרים מ-46 ארצות, שהצטברו לכ-126 מיליון דולרים בשבועיים. ביחד עם הנתונים מצפון אמריקה, הכניס הסרט 146.2 מיליון דולרים מסביב לעולם. 29.6 מיליון דולרים מתוך הסכום שהכניס הסרט בסוף השבוע מחוץ לצפון אמריקה, הגיעו מסין לבדה. זוהי בכורה לא כל כך מוצלחת לסרט היות והיא הנחיתה אותו במקום השני בטבלת שוברי הקופות בסין, מתחת לסרט המקומי "השמונה מאות" (32.2 מ"ד). במקור, בתי הקולנוע צפו כי "טנט" יהיה עם ידו על העליונה, ובחרו לתת לו יותר אולמות והקרנות (42.4 אחוזים מההקרנות ל"טנט" מול 38.1 אחוזים ל"שמונה מאות"). אלא שאחרי הנתונים של יום שישי בקופות, השתנו המאזנים ו"טנט" קיבל פחות הקרנות (33.8 אחוזים ל"טנט" בראשון, מול 41.8 אחוזים ל"שמונה מאות).

שיוכים: שוברי קופות

[…] האולפנים אינם מרוצים מהתוצאות של "טנט" בקופות: הסרט גרף בבכורה בצפון אמריקה כ-20 מיליון דולרים. בזכות הדחיה של "וונדר וומן 1984", הם יכולים להקל על […]

[…] וורנר עומדים להזיז את תאריך ההפצה של שניהם, בהמשך לתוצאות של "טנט" בקופות הקולנוע (גם הוא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?