פסטיבל קאן 2020 יסתפק באירוע מקוצר עם ארבעה סרטים מהתחרות הרשמית

"התחלה (ש.ל.ר)". איאה סוקהיטשווילי.

"התחלה". איאה סוקהיטשווילי.

פסטיבל קאן 2020 הצרפתי אמנם בוטל רשמית מזמן, בשל הקורונה, אבל אחרי שמארגניו ראו כי פסטיבל סן סבסטיאן הספרדי ופסטיבל ונציה האיטלקי דווקא מצליחים להתמודד עם המחלה וההגבלות בעקבותיה, הם החליטו כעת לעבור לאירוע מצומצם בן שלושה ימים באוקטובר. האירוע יציג 4 סרטים מהתחרות הרשמית שהיתה אמורה להתקיים בפסטיבל המלא והמבוטל, כמו גם תקיים במלואן את תחרויות הסרטים הקצרים והסינפודסיון לסרטי סטודנטים.

ארבעת הסרטים מתוך התחרות הרשמית שיוקרנו באירוע המצומצם של פסטיבל קאן הם: "הניצחון הגדול" (ש.ל.ר, Un triomphe / The Big Hit!) של עמנואל קורקו עם קאד מיראד, שגם יפתח את האירוע; "הטכנולוגיה הצרפתית" (ש.ל.ר, Les Deux Alfred / The French Tech) של ברונו פודלידה, שגם ינעל את האירוע; ובתווך "אמהות אמיתיות" (ש.ל.ר, Asa Ga Kuru / True Mothers) של חביבת הפסטיבל היפנית נעמה קוואסה ו"התחלה" (ש.ל.ר, Beginning) של דיה קולומבגשווילי הגאורגית, שהספיק לזכות לפני ימים אחדים בפרס הראשי של פסטיבל סן סבסטיאן.

האירוע המצומצם של פסטיבל קאן 2020 יתקיים בין ה-27 ל-29 באוקטובר, ויהיה פתוח לציבור הרחב. משם יתפנו המארגנים לעבוד על פסטיבל קאן 2021, שמתוכנן ל-11 עד ה-22 במאי של השנה הבאה.

"רצינו בנוכחותו של פסטיבל קאן ב-2020," מסר ראש העיר של קאן, דיויד ליסנר, "כדי לסמל את המאבק שלנו בשם תעשיית האירועים, שמפרנסת מאות משפחות, ויש לה גם השפעה תרבותית על העיר שלנו. על כן, זה היה הכרחי שהפסטיבל יקיים את האירוע המיוחד הזה, שמכבד את כל החוקים הרגילים: הקרנות איכותיות למול קהל רגיל, בלבוש ערב ועל השטיח האדום המפורסם."

[…] קאן ישוב השנה להתקיים באופן פיזי (אחרי שאשתקד מגיפת הקורונה צמצמה אותו למיני-מהדורה אינטרנטית), בין ה-6 ל-17 ביולי. צלם הקולנוע שי גולדמן צילם הן את […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?