נטפליקס תקבל בלעדיות על כל סרטי סוני בסטרימינג

"ג'ומנג'י 2: השלב הבא". קארן גילן, ג'ק בלאק.

"ג'ומנג'י 2: השלב הבא". קארן גילן, ג'ק בלאק.

נטפליקס תקבל בלעדיות בארה"ב על כל הסרטים של אולפני סוני בסטרימינג, במסגרת הסכם חדש בין שתי החברות שיכנס לתוקפו בשנת 2022. נטפליקס תקבל זכות ראשונים על כל סרטי הקולנוע המקוריים והסרטים המיועדים ישירות לצפיה ביתית של סוני (Sony Pictures Entertainment וחברות הבת שלה), ואמנם לסוני שמורה הזכות גם למכור את תכניה למתחרים של נטפליקס – כדי שדבר כזה יקרה יהיה על ענקית הסטרימינג לוותר ראשית על זכותה בנוגע לתוכן הספציפי. כמו כן, נתח מסוים מהסרטים הישנים יותר של סוני – מלפני 2022 – גם כן יעלו בנטפליקס. היקף העסקה אינו ידוע, אך יש שמעריכים אותה במיליארד דולרים למשך של 4 שנים.

כבר שנים שנטפליקס וסוני משתפות פעולה בתחום הסטרימינג: מחוץ לצפון אמריקה (כמו בישראל), נטפליקס מפיצה בסטרימינג עבור סוני, שהם מהאולפנים הגדולים האחרונים ללא שירות סטרימינג משלהם. עד כה בתוך צפון אמריקה, סוני הפיצה לסטרימינג את תכניה דרך השירות 'סטארז' (Stars) שבבעלות אולפני 'ליונסגייט' (Lionsgate), מלבד הסרטים של חברת-הבת העוסקת באנימציה, 'סוני פיקצ'רס אנימיישן' (Sony Pictures Animation), שהלכו לנטפליקס גם ככה. העסקה החדשה כוללת מעתה בארה"ב את כל התכנים של סוני על כל חברות הבת שלה, בינהם הסרטים הבאים מהמותגים "ספיידר-מן" (כמו "ספיידרמן: מימד העכביש 2" אבל לא כולל את שיתופי הפעולה של סוני עם מארוול-דיסני כמו "ספיידרמן: אין דרך הביתה"), "ונום", "ג'ומנג'י" ו"בחורים רעים".

משתי החברות לא נמסר האם יהיו שינוים במדיניות הבלעדיות של סרטי סוני לקולנוע ואחר כך ל-VOD-בתשלום (PVOD), בטרם יגיעו הסרטים אל נטפליקס. סביר להניח שבאקלים הנוכחי כשאולפני ענק אחרים כמו יוניברסל, וורנר ודיסני משנים את השוק ואת חלונות ההפצה הבלעדיים לקולנוע, סוני תוכל לרכב על הגל גם היא ונטפליקס תהנה מהפירות.

"ספיידרמן: מימד העכביש".

"ספיידרמן: מימד העכביש".

לנטפליקס יש והיו חוזי הפצה לסטרימינג במדינות שונות עם כל האולפנים הגדולים. בין היתר היה לה חוזה שכזה עם דיסני כבר בדצמבר 2012, שנכנס לתוקף ב-2016 ל-3 שנים בלבד, אבל כשדיסני הבינה שבכוונתה ליצור את שירות הסטרימינג שלה 'דיסני פלוס', היא ניהלה עם נטפליקס משא ומתן לקצר את החוזה עד 2017, מה שגדע סדרות מוצלחות כמו "דרדוויל" ו"ג'סיקה ג'ונס". אולפנים אחרים שאמנם יש להם שירותי סטרימינג אבל בינתים מתמקדים בשוק האמריקאי, מפיצים עם נטפליקס מחוץ לארה"ב את תכניהם ומזרימים לעצמם הון (ובין אלה אפשר למנות את האחים וורנר ויוניברסל). כך למעשה, נטפליקס בינתים נהנית מתכנים נחשבים בחו"ל, אך גם עולה החשש שהתחרות ההולכת ומתחזקת בארה"ב תפגע בה בטווח הארוך. לטובת כך, ההסכם החדש עם נטפליקס להפצה בארה"ב צפוי לחזק את אמון המשקיעים בה בחזרה.

"גרייהאונד". טום הנקס.

"גרייהאונד". טום הנקס.

במהלך מגיפת הקורונה וכשבתי הקולנוע היו סגורים, סוני מכרה לשירותי סטרימינג שונים סרטים שלה ואלה דילגו בכך על הקולנוע לגמרי. בינהם אפשר למנות את "גרייהאונד" עם טום הנקס שהלך לאפל טי-וי פלוס ו"משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות" שהלך לנטפליקס. כאמור לסוני שמורה הזכות להמשיך בפעולות כאלה, אך יהיה על נטפליקס לוותר על זכותה ראשית. בין חברות-הבת שבבעלות סוני אפשר למצוא את האולפנים 'קולומביה' (Columbia Pictures), 'סקרין ג'מס' (Screen Gems) ו'טרי-סטאר' (TriStar Pictures).

[…] נטפליקס, שם עוד אין תאריך הפצה רשמי. הסיבה היא ההסכם בין נטפליקס לאולפני סוני, והוא יעלה בבלעדיות לנטפליקס בדומה ל"משפחת מיטשל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?