אולפני האחים וורנר וסינוורלד הסכימו לקצר את בלעדיות הקולנוע ל-45 יום החל מ-2022

"מורטל קומבט". ג'סיקה מק'נמי, ג'וש לוסון.

"מורטל קומבט". ג'סיקה מק'נמי, ג'וש לוסון.

אולפני האחים וורנר ורשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם 'סינוורלד' הגיעו להסכמות, לפיהן יקוצר חלון ההפצה הבלעדי לקולנוע ל-45 ימים בלבד החל משנת 2022. עוד במסגרת ההסכמות, רשת 'סינוורלד' תפתח בהדרגה את בתי הקולנוע שלה בארה"ב, לראשונה מזה כחצי שנה, ותקרין את סרטי 2021 של וורנר שיצאו במקביל לקולנוע ולשירות הסטרימינג שלה HBO Max.

רשת 'סינוורלד' (Cineworld) היא כאמור רשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם (אחרי רשת AMC וחברת-האם שלה) ונמצאת בשליטתם של משפחת גרידינגר הישראלית: היא פועלת מבריטניה תחת המותג הזה, בעוד בארה"ב היא מפעילה את מותג בתי הקולנוע 'ריגאל סינמה' (Regal Cinema), ובישראל את המותגים 'יס פלנט' ו'רב חן' (תחת חברה בשם 'תיאטראות ישראל'). את החברה מנהל מוקי גרידינגר.

בחודשים אוקטובר ונובמבר 2020 נסגרו 536 בתי הקולנוע של הרשת בארה"ב ו-127 בתי הקולנוע שלה בבריטניה. כעת בתי הקולנוע של הרשת בארה"ב מיועדים להיפתח מחדש בהדרגה החל מה-2 באפריל, ויקרינו את הסרט "גודזילה נגד קונג" שיעלה שבוע קודם לכן בבתי קולנוע עצמאים במקביל לשירות הסטרימינג HBO Max. ב-16 באפריל תתרחב הפעלת בתי הקולנוע משמעותית, עם הסרט "מורטל קומבט". בבריטניה מקוה הרשת לפתוח במאי הקרוב, עם פתיחה מצומצמת כבר ב-17 באפריל (ומתחמי הדרייב-אין שלה במדינה כבר ב-12 באפריל).

"חיכינו זמן רב לרגע הזה שבו נוכל לקבל קהל אל בתי הקולנוע שלנו ב'ריגאל' ונשיב את התפקיד המהותי שלנו בקהילות שבהן אנו פועלים," מסר מוקי גרידינגר. "הבריאות והבטחון של לקוחותינו, צוותינו והקהילות שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, ונמשיך לנקוט בכללי הזהירות של ה'סינמה-סייף' [כללי פתיחת בתי הקולנוע בארה"ב, א.ש.]. עם הגידול בהגבלת כמות האורחים ל-50% ויותר [מאולמות הקולנוע, א.ש.] במרבית מדינות ארה"ב, נוכל לפעול ברווחיות בשווקים הגדולים ביותר שלנו. אנו נמשיך לבחון מקרוב את ההתפתחויות בבריטניה ובאירופה בהתאם לכוונתינו לפתוח מחדש בכל העולם, על פי הנחיות הממשלות המקומיות."

"גודזילה נגד קונג".

"גודזילה נגד קונג".

ההסכמות הרב-שנתיות של האחים וורנר עם סינוורלד באשר לחלון ההפצה הבלעדי לקולנוע בטרם יעלו הסרטים ב-VOD-בתשלום דומות מאד להסכמות אליהן הגיעו קודם אולפני פאראמאונט: מרבית הסרטים יקבלו בלעדיות בקולנוע של 31 ימים, בעוד שוברי קופות גדולים ימשיכו ל-45 ימי בלעדיות. כאמור, התוקף לחלון המקוצר יתחיל בשנת 2022, והוא כזכור הרבה יותר ארוך מ-17 עד 31 הימים של אולפני יוניברסל. "אנו מאד מרוצים מההסכם עם האחים וורנר," הוסיף גרידינגר. "הההסכם הזה מראה את המחויבות של האולפנים לעסקי בתי הקולנוע ואנו רואים בהסכם הזה אבן-דרך משמעותית במערכת היחסים בת 100 השנים שלנו עם האחים וורנר. זה רגע גדול בשבילנו – השוק האמריקאי מייצג 75% מההכנסות שלנו – ויבואו בעקבותיו בקרוב כל השווקים שלנו. אנחנו מאמינים גדולים בחוויה הקולנועית, שרק לפני שנה [2019, א.ש.] הכניסה 43 מיליארד דולרים מסביב לעולם."

בינתים אין חדשות לגבי פתיחת בתי הקולנוע של הרשת בישראל, ואמנם הרשתות קיבלו היתר לפתוח את המזנונים שמייצרים להן את מרבית ההכנסות – ברם ילדים ונערים מתחת לגיל 16 שאינם יכולים להתחסן, גם אינם יכולים להיכנס לבתי הקולנוע, משמע פלח מכריע מההכנסות לא יוכל להגיע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?