עוד שני סרטים ישראלים בפסטיבל קאן 2021: "איפה אנה פרנק" של פולמן, "מה שלא נשבר" של נחמיה

"איפה אנה פרנק".

"איפה אנה פרנק".

עוד שני סרטים ישראלים מצטרפים לפסטיבל קאן 2021 (ה-74 במספר) שבצרפת: "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יוקרן במסגרת לסרטי אנימציה ו"מה שלא נשבר" של אלינור נחמיה מ'מנשר' יתחרה במסגרת הקצרים של 'שבוע המבקרים'.

"איפה אנה פרנק" לוקח השראה מהחברה הדמיונית שאנה פרנק תיארה ביומנה, קיטי. בסרט האנימציה של פולמן, קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שעברו למעלה מ-75 שנה מאז שהסתיימה המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע ברחבי כל אירופה על מנת לברר מה קרה לחברתה, אנה. פולמן עבד על הסרט במשך כ-8 שנים, 4 מתוכן היו בעמל ההפקה עצמו בישראל. באנימציה השתתפו למעלה מ-200 אנימטורים, חלקם מישראל ורובם ממדינות אחרות, שיצרו 159 אלף ציורים לסרט בטכניקה של דמויות באנימציה קלאסית על רקעים בנוים ומצולמים במיניאטורות. שותפו הותיק של פולמן יוני גודמן ביים גם הפעם את האנימציה, ואת הרקעים בנו הצוות של ווס אנדרסון בלונדון ("מר שועל המהולל").

"אני נרגש ביותר לחזור לקאן בפעם השלישית ברציפות, והפעם עם סרט לכל המשפחה," מסר פולמן. "כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי. מטרת הסרט, לה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם, ותודה לפסטיבל קאן שנתן לנו במה כה אדירה להתחיל את מסע ההפצה."

"מה שלא נשבר" מספר על אלונה והגר, שמתגלגלות כילדות ברחובות חיפה ביום חורפי. הן אוכלות עוף צלוי במיטה, מתאפרות ומתלבשות. צוחקות ובוכות. אלונה נמלטת מחייה והגר בורחת מעתידה.

"אני נרגשת להגיע לפסטיבל קאן, מקום שבו הציגו רבות מאימהותיי ואבותיי הקולנועיים, ועוד עם סרט כה קרוב ואישי," מסרה נחמיה. "אני מגיעה עם הצוות האמנותי בהרכב כמעט מלא, אנשים ונשים שהיו לי למשפחה ושקאן הוא כמובן גם הישג אישי שלהם/ן."

"מה שלא נשבר".

"מה שלא נשבר".

שני הסרטים הישראלים מצטרפים אל הארבעה שכבר הוכרזו: "הברך" ו"הכוכב" של נדב לפיד, "ויהי בוקר" של ערן קולירין ו"מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ.

[…] הסרט הישראלי "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים 2021 (ה-38 במספר), כשבועיים אחרי שהוקרן בפסטיבל קאן. […]

[…] של ארי פולמן, שערך את הקרנת הביכורים העולמית שלו בפסטיבל קאן לא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?