אדיר מילר, ערן זרחוביץ' ורינה מצליח מוצאים את "גן הקופים" של אבי נשר

"גן קופים". אדיר מילר, שני כהן, יניב ביטון, ערן זרחוביץ'.

"גן קופים". אדיר מילר, שני כהן, יניב ביטון, ערן זרחוביץ'. צילום: איריס נשר.

השחקנים-קומיקאים אדיר מילרשני כהןיניב ביטוןערן זרחוביץ' והעיתונאית רינה מצליח יככבו בסרט "גן קופים" של אבי נשר. את התסריט כתב נשר בהשראת אירועים אמיתיים, והסרט יסמן את שיתוף הפעולה הרביעי של מילר ונשר, שאחד מהם, "פעם הייתי" (2010), הנחית למילר את פרס אופיר לשחקן הטוב ביותר.

עלילת "גן קופים" עוסקת בסופר ישראלי שספריו זכו להצלחה גדולה בשנות ה-1960, אך תרבות הביטול באמצע שנות ה-70 הביאה לדעיכה סופנית של הקריירה הספרותית שלו. לקראת סוף שנות ה-80 מזהה הסופר שזוהי שעת הכושר לצאת למלחמה על מקומו הראוי בקנון הספרותי הישראלי, והוא נוקט באסטרטגיה מבריקה, בלתי מוסרית בעליל ומשעשעת באבסורדיות הגמורה שלה.
אל מערבולת המזימה רבת התהפוכות של הסופר נסחפים גם אלמנה מחויכת באופן חשוד, קיבוצניק הנושא סוד אסור, שחקנית צעירה ויפיפיה אך כושלת, מבקר ספרות חד לשון, במאי קולנוע איטלקי הנושא סוד משלו ומפיקה צעירה ואמביציוזית. המפגש הגורלי בין שלל הדמויות הססגוניות, ישנה לעד את מהלך חייו של הסופר ושל כל אחת מהדמויות האחרות. עוד יופיעו בסרט שירה נאורעלא דאקה (שהופיע בסרטו האחרון של נשר, "תמונת הנצחון"), וסוזנה פפיאן.

צילומי הסרט יצאו לדרך מחר (ב', 13.6), בהפקת משה וליאון אדרי דרך 'יונייטד קינג', אבי נשראלעד גביש, 'מטרו תקשורת' ו'ארטומס תקשורת', ובתמיכת קרן רבינוביץ' לאמנויות. אדיר מילר בדיוק סיים את הסדרה "צומת מילר" שלו עם תואר חביב של הקומדיה הנצפית ביותר מאז פיצול ערוץ 2, ורינה מצליח שלוהקה במקור לעונה השניה של "מנאייכ" אך נאלצה לפרוש, תככב בקרוב בסדרה "הברווזון המכוער" שתמשיך את "אורי ואלה".

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?