ביקורת: עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים

מתוך עידן הקרח 3.

מתוך עידן הקרח 3.

אין ספק שהציפיות היו נמוכות, הרי כמה אפשר כבר למחזר את הסנאי עם הבלוט האבוד, את הממותה עם האיטיות האינסופית ואת העצלן הטיפש שמכניס את עצמו לסיטואציות… לא עלינו… ובכל זאת, "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים" מספק את הסחורה ומעביר שעה וחצי בכיף, עם הרבה צחוקים וממש מעט שיעמום – כל כך מעט, שעדין שווה לראות את הסרט. סרט האנימציה של הקיץ בהחלט חוזר, ובהחלט בגדול – עם דינוזאורים ענקיים, בדיחות גדולות, דמויות בינוניות והפתעה מזערית. ואם אפשר בתלת מימדי – הרי זה משובח.

עידן הקרח 3 החליף חברת הפקה (והפעם: Blue Sky Studios) אבל זה בהחלט לא בעוכריו. להיפך, הסרט מספק אנימציה מופלאה, כזו שהתרגלנו אליה בשני הסרטים הקודמים. העלילה, בנאלית להפליא, גם כן עושה את העבודה, במיוחד בזכות הוספת חבר חדש לקאסט, הלא הוא באק הסמור (פרטים בהמשך). בקצב מהיר, כיאה לעידן הקרח, הוא מטשטש את הצופה עם בדיחות מכל הסוגים ובעיקר כאלו קטנטנות שלא משאירות אותך אדיש לרגע (איכות הבדיחות אינה מובטחת בגרסה המדובבת).

"עידן הקרח 3" מתחיל כמובן בעלילת הסנאי הקבוע. ככה מכניסים אותנו לאווירה המשעשעת בהצלחה. ומיד אחרי הפתיחה הקבועה, אנחנו עוברים לאלי ומאני שמצפים לתינוק-ממותה – כמה משפחתי. מאני האדיש והרגזן (ריי רומנו) מחליט שהגיע הזמן להתבגר ומנסה לענות על הציפיות של גברת ממותה, שאת הקול שלה מספקת, שוב, קווין לטיפה האדירה. וכך, בהכנות לאירוע המרגש, ריי מצליח להבריח את דייגו (דניס לירי) ואת סיד (ג'ון לגוויזמו) מהעמק, בטענה שאין יותר מקום לעדר הלא הומוגני שיצרו, וכי עכשיו יש לו אחריות רצינית.

סיד המסכן לוקח את זה קשה, ובדרכו הבודדה מחוץ לעמק הוא מוצא 3 ביצים (הפלא ופלא: של דינוזאורים!) אותם הוא גונב/מאמץ במטרה להוכיח לכולם שגם הוא יכול להיות הורה טוב. כשהחברים שלו שומעים על זה, הם מכריחים אותו להחזיר את הביצים אבל כמובן שזה לא כזה פשוט… בדרכו להשיב את הביצים למקומם, נקלע סיד לעולמם (התת-קרקעי?!) של הדינוזאורים שמסתבר שעוד חיים (ההפתעה היא לא רק שלנו, גם דמויות הסרט מעידות על חוסר תבונה משווע) וחבריו מחליטים לא לוותר עליו והולכים להושיעו. בדרך הם פוגשים את באק, הסמור המצ'וגע שחי עם הדינוזאורים (סיימון פג) שמפיח רוח חיים ולרענן את הסרט ברוח השטות המלחמתית שלו.

מתוך עידן הקרח 3.

מתוך עידן הקרח 3.

כפי שכבר יצא לכם להבין, או לא, רומנו ולטיפה – אגדיים ככל שיהיו, הם לא כוכבי הסרט הפעם. את ההצגה גונב סיימון פג בתור הסמור החדש והמתוסבך. לגוויזמו עדיין קורע מצחוק בתור סיד העצלן הסתום ולירי משעמם בתור דייגו הרגיל והשגרתי. ככה יוצא שאין הרבה מה לצפות מחבורה של ממותות, עצלן וחתול גדול עם שיניים מפחידות – שגם להן נמאס קצת מעצמן. מזל שבאק נכנס לתמונה ומערבב את העניינים ומוציא את הסרט מהתרדמת.

אין ספק שהסרט, כסרט אנימציה קיצי ומבריק שניתן יהיה לראות אותו בדיבוב לעברית בתלת-מימד, מצוין ועולה על כל הציפיות. כרגיל, עבודה טובה ומיוחדת, כמו שהיה בשניים הקודמים. אולי בגלל שאנו כבר יודעים בדיוק למה לצפות, אפשר טיפה להשתעמם ולהתאכזב, אבל גם זה רק בגדר הטיפה.

ילדים והורים, אחיינים ודודים, גברים ונשים, אחיות וכלבים – כולם יהנו מהסרט. וזה בהחלט הקסם שלו – העובדה שהוא מתאים ומדבר לכולם, כמעט באותה מידה. הבדיחות מהוות מגוון מסוגנן של בדיחות ילדים קלאסיות ובדיחות מבוגרים מוסתרות בציניות ותחכום מה. וככה, עם הפשטות שלו והסיפור הלא-מוצלח-במיוחד, הסרט הזה יצחיק אתכם במשך שעה וחצי וקשה להאמין שתצטערו כי הלכתם. רק לא לבוא עם ציפיות בשמיים.

דירוג: ★★★☆☆

עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים
ארה"ב, 2009
98 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מיום 01.07.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
קרלוס סלדנה
תסריט:
מייק טורמייר
שחקנים:
סיימון פג / צביקה פורמן
שון וויליאם סקוט / גילן שחף
ג'ון לגוויזמו / טל פרידמן
דניס לירי / יורם יוספסברג
ריי רומנו / אוהד שחר

חסוייה\

איך קוראים לאשתו של מני ?

נטלי וגיא דולינגר

שמה בישראל (בעצם בארה"ב): אלי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?