"המלאכיות של צ'רלי" (2019) – ביקורת #1: כימיה לא מושלמת בסרט מבדר

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט, נעמי סקוט.

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט, נעמי סקוט.

"המלאכיות של צ'רלי" הוא סרט פעולה קליל שבכל שנה יש כמה כמותו, אך בזה מככבות ארבע נשים (שלוש מלאכיות ובוסלי) ותחת מותג מפורסם מאוד.

אל קריסטין סטוארט (סרטי "דמדומים") צירפו שתי שחקניות ממוצא בריטי בתחילת דרכן: נעמי סקוט (יסמין ב"אלאדין" השנה) ואלה בלינסקי. כל אחת מהן בסדר, אך יחד הכימיה עוד לא לגמרי שם; אולי בסרט ההמשך שיופק אם הסרט יצליח מאוד.

בסרט, שלא מתעכבים בו הרבה על שום דבר, מופיעים גם פטריק סטוארט, דיימון הונסו, סם קלפין ("ללכת בדרכך" עם אמיליה קלארק וסרטי "משחקי הרעב") וגם שחקן מכסיקני (לואס ג'ררדו מנדז) ושחקן ממוצא אסייתי (כריס פאנג) כדי שכולם ירגישו מיוצגים, לא רק נשים. (בהתחלת הסרט יש מונטז' לא ברור של נשים וילדות שונות.) ג'ונתן טאקר מגלם נבל שכמו יצא מסרטי "שליחות קטלנית", מלבד האחרון "גורל אפל". הוא קר רוח ומאיים ביותר.

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, קריסטן סטוארט.

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, קריסטן סטוארט.

השחקנית אליזבת' בנקס הפכה לבעלת כוח רב בהוליווד כמפיקה ועם הצלחת הסרט הראשון והיחיד שביימה עד עכשיו, "פיץ' פרפקט 2", המצליח ביותר בין השלושה שיש. היא עומדת מאחורי ההפקה הזאת, כתבה את התסריט, ביימה את הסרט ומופיעה בו כבוסלי. זה לא משהו שקורה הרבה בסרטים עם תקציב גבוה.

ל"המלאכיות של צ'רלי" אין פורמט מיוחד אך מספר סדרות הטלוויזיה המצליחות על שלוש נשים הוא קטן מאוד; הוא היה כזה בשנות ה-70 כשהסדרה התחילה וזכתה להצלחה ענקית, ונותר כזה גם היום. הדבר יוצא דופן במיוחד כשמדובר בסדרות פעולה.
ניסו, כמובן, לחדש את הסדרה ב-2011 בחוסר הצלחה, וב-2000 הצליח הסרט בכיכובן של קמרון דיאז, דרו ברימור ולוסי לו (עם סם רוקוול). הסרט היה איום, עם תסריט שזועק לעזרה, ונעשה לו סרט המשך מצליח אחרי 3 שנים (עם דמי מור).

החוט של העלילה שעליה השחילו קטעי פעולה: אלנה עובדת בחברת הייטק שפיתחה דבר הנקרא "קליסטו", שאמור לעזור לאנושות ויש כאלו שרוצים להשתמש בו ככלי נשק! המלאכיות (של צ'רלי) נשלחות לאתר את ה"קליסטו" שפותחו ולהתחקות אחר מי שמעוניין לקנות אותם. רודפים אחריהן, יורים עליהן, מרביצים להן, והן מוצאות זמן להתבדח וליהנות.
הסרט מבדר וחולף בצורה יפה בין ערים בכל העולם, שוק, מסיבה נוצצת. היה נחמד יותר שבקרבות יהיו פחות חיתוכים ותקריבים כדי שנוכל לדעת מה קורה.

זוכרים שבסרט "משימה בלתי אפשרית" הראשון מ-1996 אית'ן האנט (טום קרוז) מגלה שבגדו בו מתוך הארגון? זאת לא היתה הפעם הראשונה או האחרונה שזה קורה בסרט אבל ב-2019, ערב 2020, הגיע הזמן שיפסיקו להשתמש בתכסיס השחוק הזה. כמו כן, אין שום סיבה לכתוב את שם העיר שאנחנו רואים לפנינו כי זה לא חשוב לעלילה, והשלטים עם המילה "ברלין" וגשר לונדון די מסגירים את המיקום שלנו, תודה.
גם פלאשבק -קצר ככל שיהיה- למשהו שראינו מוקדם יותר בסרט הוא עלבון לאינטליגנציה. אפשר להשתמש בקעקוע מסגיר כמו ב"כופר" עם מל גיבסון או שן זהב מנצנצת כמו ב"שכחו אותי בבית" או משהו בוטה ומוגזם אחר.

"המלאכיות של צ'רלי". אלה בלינסקה.

"המלאכיות של צ'רלי". אלה בלינסקה.

התסריט, שיש בו אזכורים לסדרה ולסרטים הקודמים, יותר טוב מזה שהיה לסרט מ-2000. מלבד סרטי "משימה בלתי אפשרית" יש פה גם קצת סרטי ג'יימס בונד, כולל קטע עם חדר כלי נשק כמעט כמו Q.

אל תקומו מיד בסוף הסרט כי יש לא מעט קטעים על רקע כתוביות הסיום.

דירוג: ★★½☆☆

* ומילה על הכתיב האיום בכתוביות העברית (בקולנוע). יש מלא מילים מנוקדות והמון טעויות, ביניהן: יו"ד ב"אלמלא", "קִדמה", "מִתקן" ו"ארגון", "לרכב" במקום "לרכוב", "הכרתי" עם יו"ד אחרי הה"א אך "נהניתי" בלי יו"ד אחרי הנו"ן השנייה. זה לא צריך להיות ככה.

המלאכיות של צ'רלי (ארה"ב, 2019)
בימוי: אליזבת' בנקס | תסריט: דיויד אוברןאליזבת' בנקסג'יי באסו | משחק: קריסטן סטוארטנעמי סקוטאלה בלינסקהאליזבת' בנקסג'ונתן טאקר | צילום: ביל פופ
הפצה: החל מה-14.11.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?