הסרטים של 2010

מתוך צוות לעניין 2010.

מתוך צוות לעניין 2010.

בחודשים הראשונים של 2010 נזכה לראות סרטים שנחשבים לסרטים של 2009 – כלומר יצאו בארה"ב בסוף השנה – וביניהם "אינוויקטוס" של קלינט איסטווד, "תלוי באויר" עם ג'ורג' קלוני, "ניין" ("תשע") המוסיקלי, "מבט מגן עדן", "הדרך", "זה מסובך" (ש.ל.ר, It's Complicated) ועוד. בהמשך יגיעו סרטי 2010.

בארה"ב סרט שעולה "רק" 10 מיליון דולר ומרוויח מעל 30 מיליון נחשב להצלחה. בהקשר זה, האולפנים הגדולים אוהבים לטעון שלא היו יכולים להפיק סרטי דרמה לולא הפיקו גם סרטים עם תקציבים מנופחים של 200-100 מיליון. סרט הוליוודי מצליח מכונה גם "שובר קופות" כאשר הוא מרוויח מעל 100 מיליון דולר בארה"ב, ובכל שנה מאז 1998 היו לפחות 19 כאלה. בשנתיים האחרונות היו כמעט שלושים כאלה בכל שנה.

אין הצלחות בטוחות, כידוע. בשנה שעברה היו למשל שני סרטים שהגיעו עם הבטחות גבוהות – "פרה-היסטרי" עם ג'ק בלאק ו"ארץ האבודים" (ש.ל.ר, Land of the Lost) עם ויל פרל – לבסוף נכשלו בקופות, ודילגו על בתי הקולנוע בארץ. עם זאת, תמיד ישנם סרטים שמצליחים מעבר לכל הציפיות (השנה: "סטארטרק", "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס"), לצדם של הנפילות ("ברונו", "אנשים מצחיקים"), הכישלונות ("פיים") והסרטים שהצלחתם מגיעה 'משום מקום', בדרך כלל של יוצרים לא מוכרים ("מחוז 9", "פעילות על טבעית").

סרטי המשך מבטיחים הכנסה ראשונית מוצלחת גם אם הסרט עצמו מאכזב. שבעה עשר סרטי המשך יוקרנו ב-2010: הארי פוטר 7(א), המסור 7, האויב שבפנים 4, שרק 4, צעצוע של סיפור 3, דמדומים 3, פגוש את ההורים 3, סיפורי נרניה 3, סטפ אפ 3, סקס והעיר הגדולה 2, איירון מן 2, טרון 2, נני מקפי 2, כיפה אדומה: הסיפור האמיתי 2, כלבים נגד חתולים 2, יום שישי ה-13 2, ובאופן יוצא מן הכלל גם המשך לסרט דרמה, וולסטריט 2. הם רק חלק מהסרטים במירוץ למיליונים.

תחילה לרשימת 29 שוברי קופות צפויים/מקוּוים של 2010, לפי תאריכי היציאה שלהם בארה"ב (כפוף לשינויים); רובם צפויים להגיע לארץ באותו חודש או זמן קצר לאחר מכן:

פברואר

"יום האהבה"
במאי: גארי מרשל ("אשה יפה")
משהו בין "הוא פשוט לא בקטע שלך" ל"אהבה זה כל הסיפור". יוצא לקראת ולנטיינ'ס דיי, יום האהבה בארה"ב, עם מספר סיפורי אהבה וסוללת שחקנים מרשימה: ג'וליה ואחייניתה אמה רוברטס, אן האת'ווי, ג'סיקה אלבה, ג'סיקה בייל, ג'ניפר גרנר, קווין לטיפה, ברדלי קופר, אשטון קוצ'ר, ג'יימי פוקס, פטריק דמפסי, טופר גרייס, אריק דיין, הקטור אלזנדו ושירלי מקליין.

"שאטר איילנד"
במאי: מרטין סקורסיזה ("השתולים")
מותחן שמתרחש בשנות החמישים של המאה שעברה. על פי ספר של דניס ליהיין, שספרים אחרים שלו עובדו ל"מיסטיק ריבר" (2003) ו"נראתה לאחרונה" (2007). עם ליאונרדו די-קפריו, מארק רופאלו, בן קינגסלי, מקס פון סידוב ופטרישה קלרקסון.

מרס

"עליסה בארץ הפלאות"
במאי: טים ברטון ("צ'רלי בממלכת השוקולד")
יצירתי, מעוצב ומסוגנן כמו שברטון יודע. עם מיה ווסיקובסקה כעליסה (בעונה הראשונה של "בטיפול" האמריקאי גילמה את התפקיד שגילמה מאיה מרון בגרסה הישראלית), ג'וני דפ ככובען המטורף, הלנה בונהם קרטר ואן האת'ווי כמלכות. כמו בכל גרסה חיה של הסרט, שלל כוכבים מגלמים את התפקידים השונים, בעיקר בריטים במקרה הזה: אלן ריקמן, מייקל שין, סטיבן פריי, כריסטופר לי ועוד.

"דרקון מחמד" (ש.ל.ר, How to Train Your Dragon)
במאים: דין דה-בלויז וכריס סנדרס ("לילו וסטיץ'")
ויקינגים ודרקונים בקומדיית פעולה מצוירת של דרימוורקס שתוקרן גם בתלת מימד. עם קולותיהם של ג'ררד בטלר, ג'ונה היל, ג'יי ברושל, אמריקה פררה, קרייג פרגוסון וקריסטין ויג.

אפריל

"לילה של דייט" (ש.ל.ר, Date Night)
במאי: שון לוי ("לילה מוטרף במוזיאון")
קומדיה עם כוכבי הטלוויזיה סטיב קארל ("המשרד") וטינה פיי ("30 רוק") המגלמים זוג נשוי שכדי לקבל שולחן במסעדה מתחזים לזוג אחר ומסתבכים בצרות, מין שילוב של "מזימות בינלאומיות" של היצ'קוק עם "לילה מגניב" (Adventures in Babysitting). את הזוג שהם מחליפים מגלמים ג'יימס פרנקו ומילה קוניס, ומשתתפים נוספים כוללים את מארק וולברג, מארק רופאלו, קריסטין ויג וגל גדות.

"סיוט ברחוב אלם"
במאי: סמואל בייאר (ביים קליפים ופרסומות, זהו סרטו הראשון באורך מלא)
ג'קי ארלי היילי ("השומרים") עוטה לראשונה את הכפפה של פרדי קרוגר, והוא מפחיד שחקנים יפים וצעירים שחוזרים ואומרים לעצמם ולכל מי שסביבם: "ג'וני דפ התחיל בסרט המקורי מ-1984."

מאי

"איירון מן 2"
במאי: ג'ון פאבריו
שנתיים אחרי ההצלחה המסחררת המפתיעה של הסרט הראשון (ושנתיים לפני הסרט הבא), שב דאוני ג'וניור לתפקיד של גיבור העל. עם גוונת' פלטרו, סקרלט ג'והנסן, מיקי רורק ודון צ'ידל.

"שרק 4"
במאי: מייק מיצ'ל ("תיכון בהיי")
הסרט הראשון בסדרה שיוקרן בתלת-מימד. לקולות השחקנים מייק מיירס, קמרון דיאז, אדי מרפי, אנטוניו בנדרס ואריק איידל מצטרף פול מקרטני כעוץ לי גוץ לי. אולי הוא גם ישיר?

"רובין הוד"
במאי: רידלי סקוט ("גלדיאטור")
עוד גרסה לסיפור המוכר. בעבר גילמו את התפקיד הראשי: קווין קוסטנר, שון קונרי וארול פלין. הפעם זה ראסל קראוו. בתפקיד השריף מנוטיגהם מת'יו מקפיידן, שגילם את מר דארסי ב"גאוה ודעה קדומה" (2005), קייט בלנשט כמריאן, עם ויליאם הארט, מקס פון סידוב ודני יוסטון שלרוב לא מגלם אנשים נחמדים.

"הנסיך הפרסי: חולות הזמן" (ש.ל.ר, Prince of Persia: The Sands of Time)
במאי: מייק ניואל ("הארי פוטר וגביע האש")
על פי משחק מחשב. המפיק ג'רי ברוקהיימר (רובוטריקים) מקווה שזה ילך בעקבות סרטי "שודדי הקריביים" שהפיק. עם ג'ייק ג'ילנהול כנסיך, והבריטים בן קינגסלי, אלפרד מולינה וג'מה ארטרטון ("קוונטום של נחמה") שמשתתפת השנה גם ב"התנגשות הטיטאנים".

"סקס והעיר הגדולה 2"
במאי: מייקל פטריק קינג (סרטו השני אחרי "סקס והעיר הגדולה")
ארבע חברות, מנהטן, שיחות נשים, גורדי שחקים, נעליים, שמלות, תיקים, גברים… הסרט הראשון הצליח מעל המצופה. כמה זמן הן יכולות להמשיך? אם הסרט יצליח, יופק עוד סרט, בתקווה שהפעם יהיה סרט נועז יותר ופחות אפיזודלי.

יוני

"צוות לעניין"
במאי: ג'ו קרנהן ("לחסל את האס")
על פי הסדרה שרצה במשך חמש עונות בשנות השמונים. ארבעת חברי הצוות הם ברדלי קופר ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס"), ליאם ניסן, שרלטו קופלי ("מחוז 9") וקווינטון ג'קסון. עם ג'סיקה בייל, פטריק וילסון והופעת אורח של לפחות אחד מחברי הצוות המקורי.

"צעצוע של סיפור 3"
במאי: לי אנקריג' ("צעצוע של סיפור 2", "מוצאים את נמו")
המשך עלילותיהם של וודי ובאז ושאר הצעצועים של אנדי, הילד משני הסרטים הראשונים (1999,1995), שגדל ובדרכו לקולג'. את התסריט כתב מייקל ארדנט, שזכה באוסקר על התסריט של "מיס סאנשיין הקטנה". גם בתלת-מימד, כמו כל סרטי אנימציית המחשב בימים אלו.

"דמדומים 3: ליקוי חמה"
במאי: דיויד סלייד (סרט הערפדים 30 Days of Night מ-2007)
הסרט השלישי בסדרה. הסופרת סטפני מיירס פרסמה בינתיים ארבעה ספרים בסדרה על בני נוער וערפדים. מי שיודע על מה הסרט כבר סופר(ת) את הימים.

"מבוגרים" (ש.ל.ר, Grown Ups)
במאי: דניס דוגן ("אל תתעסקו עם הזוהאן")
חמישה חברי ילדות יוצאים יחד לנופש ביום העצמאות (ארבעה ביולי בארה"ב). קשה להאמין שיתנהגו באופן בוגר, במיוחד כשמגלמים אותם אדם סנדלר, קווין ג'יימס, כריס רוק, רוב שניידר ודיויד ספייד. עם מריה בלו ("היסטוריה של אלימות"), סלמה הייאק וסטיב בושמי.

יולי

"אביר ביום ובלילה" (ש.ל.ר, Knight & Day)
במאי: ג'יימס מנגולד ("3:10 ליומה")
סרט פעולה חובק עולם עם טום קרוז, קמרון דיאז, פיטר סארסגארד ("לחנך את ג'ני"), אוליביה מרטינז ("בוגדת"), ויולה דיויס ("ספק"), מאגי גרייס ("אבודים"), פול דאנו ("זה ייגמר בדם").

"התחלה"
במאי: כריסטופר נולן ("האביר האפל")
מותחן עתידני עם ליאונרדו די-קפריו, מריון קוטליאר, אלן פייג', ג'וזף גורדון-לוויט, מייקל קיין וקיליאן מרפי.

"נתעב שכמותי" (ש.ל.ר, Despicable Me)
במאים: פייר קופין וכריס רנו (הסרט הראשון באורך מלא לשניהם)
מצויר, עם קולותיהם של סטיב קארל, ג'ייסון סיגל, ראסל ברנד, ויל ארנט, ג'ולי אנדרוז וקריסטין ויג (פעם שלישית ברשימה הזאת). גם בתלת-מימד. יכול להיות שכל סרטי האנימציה יצליחו? ועוד בחודש יולי כה צפוף? נראה.

"אידיוט מושלם"
במאי: ג'יי ראוץ' (סרטי "פגוש את ההורים" ו"אוסטין פאוורס")
ברגע שיצא הסרט הצרפתי ב-1998 דיברו על גרסה חדשה לסרטו של פרנסיס ובר על ארוחת ערב של חברים, שבה כל אחד אמור להביא אתו אידיוט. באנגלית משתמשים במילה ביידיש "שמוק" לאידיוט, טַמבַּל והסרט נקרא "ארוחת ערב לשמוקים". עם סטיב קארל, פול ראד וזאק גליפיאנאקיס (הגיס-לעתיד המזוקן מ"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס").

"סולט" (ש.ל.ר, Salt)
במאי: פיליפ נויס ("סכנה ברורה ומיידית")
אנג'לינה ג'ולי מגלמת סוכנת אף-בי-איי אוולין סוֹלְט (מלח), בתפקיד ששוכתב למענה אחרי שטום קרוז העדיף לעשות את Knight & Day. עם ליב שרייבר ("וולברין") וצ'וויטל אג'יופור ("2012").

פגוש את ההורים 3
במאי: פול ויץ ("אמריקן פאי")
אחרי החתונה, הגיע הזמן של הזוג להביא ילד לעולם וההורים של בני הזוג בתמונה, כמובן. אל בן סטילר, רוברט דה-נירו, דסטין הופמן, ברברה סטרייסנד, בליית' דאנר, טרי פולו ואוון וילסון, מצטרפים ג'סיקה אלבה, לורה דרן והארווי קייטל.

תהילת בוקר (ש.ל.ר, Morning Glory)
במאי: רוג'ר מיצ'ל ("נוטינג היל")
קומדיה רומנטית סביב תכנית בוקר בטלוויזיה. עם דיאן קיטון, הריסון פורד, רייצ'ל מקאדמס, ג'ף גולדבלום ופטריק וילסון.

מימין: גייסון סטתהם וסילבסטר סטאלונה. מתוך ברי הקרבה.

מימין: ג'ייסון סטתהם וסילבסטר סטאלונה. מתוך ברי הקרבה.

אוגוסט

"החבר'ה האחרים" (ש.ל.ר, The Other Guys)
במאי: אדם מקיי (אחים חורגים" ועוד סרטים עם ויל פארל)
ויל פארל ומארק וולברג מגלמים צמד בלשים בקומדיה הפעולה הזאת. כשסרטים מהסוג הזה נוטים יותר לקומדיה מאשר לפעולה הסרט בדרך כלל לא מצליח. אחד הסרטים היחידים באוגוסט שחון למדי בשלב זה. עם סמואל אל. ג'קסון, דווין ג'ונסון, איווה מנדז, מייקל קיטון, אן הייש ודיימון ויינס.

"לאכול, להתפלל, להתאהב"

במאי: ראיין מרפי (בעיקר יוצר הסדרות "ניפ/טאק" ו-Glee)
על פי רב המכר של אליזבת גילברט. עם ג'וליה רוברטס, חוויאר ברדם, ויולה דיויס, ג'יימס פרנקו, בילי קרדאפ.

"ברי הקרבה" (ש.ל.ר, The Expendables)
במאי: סילבסטר סטלון
חבורה של שכירי חרב יוצאת למשימה בדרום אמריקה. צפו להרבה יריות, קרבות ופיצוצים עם סטלון, מיקי רורק ("המתאבק"), ג'ייסון סטאת'ם ("המשלח"), אריק רוברטס ("האביר האפל"), דולף לונדגרן, ג'ט לי והופעת אורח משותפת של ברוס ויליס וארנולד שוורצנגר.

נובמבר

"מגה-מיינד" (ש.ל.ר, Mega Mind)
במאי: טום מקגראת' (שני סרטי "מדגסקר")
מצויר של אולפני דרימוורקס שרוכב על גל סרטי גיבורי-העל. עם קולותיהם של ויל פארל, ברד פיט, ג'ונה היל וטינה פיי. אחד השמות הקודמים של הסרט היה אוּבּרמיינד.

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק ראשון"
במאי: דיויד ייטס (שני סרטי "הארי פוטר" הקודמים)
החלק הראשון של הסרט האחרון בסדרה המצליחה. החלק השני יצא ביולי 2011.

דצמבר

"תמי" (ש.ל.ר, Rapunzel)
במאים: ביירון האוורד ("בולט") וניית'ן גרנו
בסרט האנימציה ה-50 שלהם שבים אולפני דיסני לעולם האגדות שפרנס אותם יפה בעבר. מנדי מור כקולה של הנסיכה הכלואה בצריח מגדל ומגדלת שיער ארוך. עם קולותיהם של ג'ון גודמן, דיויד שווימר וזאקרי לוי (צ'אק בסדרה "צ'אק") כנסיך.

"טרון 2"
במאי: ג'וזף קוסינסקי (במאי פרסומות, סרטו הראשון)
עשרים ושמונה שנים אחרי הסרט הראשון, שאוהבים להגיד שהקדים את זמנו -כלומר: לא הצליח או הוערך, ובו ג'ף ברידג'ס גילם אדם שנכנס למשחק מחשב. עם ג'ף ברידג'ס, אוליביה ויילד (13 היפה ב"האוס"), גארט הדלונד, מייקל שין וג'ון הרט.

"הדבור הירוק" (ש.ל.ר, Green Hornet)
במאי: מישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול")
היו תסכית רדיו, חוברות קומיקס, סדרות טלוויזיה ועכשיו הגיע גם תורו של גיבור-העל "הצרעה הירוקה" (גרין הורנט). בעבר ליוותה אותו הנעימה המפורסמת "מעוף הדבורה" של ניקולאי רימסקי-קורסקוב. עם סת' רוגן (עכשיו בגרסה הרזה), קמרון דיאז, כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד"), אדוורד פורלונג, טום וילקינסון וג'יי צ'ו ("קללת פרח הזהב").


כמו כן, פחות מבטיחים בעיניי:

"אווטאר" (ש.ל.ר, The Last Airbender)
במאי: אם. נייט שאלאמן ("החוש השישי"), על פי סדרה מצוירת מ-2005, פנטזית פעולה שנראית מכוונת בעיקר לילדים. ביולי העמוס לעייפה נראה שזה ילך בעקבות "ספיד רייסר" (2008). סרטו השני של דב פאטל אחרי התפקיד הראשי ב"נער החידות ממומביי" (2008).

"איש הזאב" (ש.ל.ר, Wolfman)
עם בניסיו דל טורו, אנת'וני הופקינס, הוגו ויבינג, אמילי בלנט וג'רלדין צ'פלין. גרסה חדשה לסרט מ-1941, שכמוהו מתרחש בשלהי המאה ה-19, בדומה ל"ואן הלסינג" (2004) עם יו ג'קמן ו"דרקולה" (1992) עם גארי אולדמן והופקינס.

"התנגשות הטיטאנים"
עם סם וורת'ינגטון ("אוואטר"), רייף פיינס, ליאם ניסן, ג'מה ארטרטון ומדס מיקלסון ("קזינו רויאל"). גרסה חדשה לסרט מ-1981, עם אפקטים משופרים (כמובן), סיפור מהמיתולוגיה היוונית על הטיטאן פרסאוס שיוצא להציל את הנסיכה אנדרומדה ומחסל את מדוזה. מכוונים יותר להידמות ל"300" מאשר לאפוסים היסטוריים רציניים.

"הוד מלכותו"
ג'יימס פרנקו, זואי דשנל ונטלי פורטמן בסרט פנטזיה קומית שנשמע מבטיח, אך יש לי חששות לגביו. בכל מקרה לא צפוי להיות שובר קופות ענקי. אפילו "הנסיכה הקסומה" (1987) לא הצליח בקולנוע.

"קרטה קיד"
גרסה חדשה לסרט המוצלח מ-1984 שהיו לו שני סרטי המשך, וניסיון להחיות את הסדרה ב-1994 עם הילרי סווינק. בתפקיד הראשי: ג'יידן סמית', בנו של ויל סמית' שהופיע אתו ב"הדרך לאושר" (2006) והיה הילד המרגיז ב"כשהעולם עמד מלכת" (2008) עם קיאנו ריבס.

"פוטלוס"
גרסה חדשה לסרט הריקודים מ-1984. צ'ייס קרופורד ("אחת שיודעת") בתפקיד הראשי (קווין בייקון בסרט המקורי).

"רד" (אדום)
עם ברוס ויליס, מורגן פרימן, הלן מירן, ג'ון סי. ריילי. מארי לואיז פרקר, ארנסט בורגניין, ריצ'רד דרייפוס ובריאן קוקס. מבוסס על הראשון מתוך שלושה רומנים גרפיים על סוכן CIA בפנסיה שבאים להתנקש בחייו.
מסעות גוליבר ג'ק בלאק כגוליבר. עם אמילי בלנט, ג'ייסון סגל, אמנדה פיט, בילי קונלי.

"בלתי ניתנת לעצירה"
הבמאי טוני סקוט ודנזל וושינגטון ("רכבת התחתית 123") שבים לשתף פעולה, הפעם על רכבת …בלתי ניתנת לעצירה.

ישנם עוד עשרות סרטים בדרך, כמובן, מכל הסוגים, בכל מיני גוונים. מחלק התעלמתי במכוון, על חלק עוד לא ידוע מספיק. יהיה מעניין. מקווה שיהיו הרבה סרטים טובים ומהנים.

20 דרמות

במהלך הקיץ אין כמעט דרמות ראויות מפני שמעדיפים להוציא את הסרטים האלה לקראת סוף השנה האזרחית כי מאמינים שכך יש סיכוי טוב יותר שיזכרו אותם עם סיכומי השנה ויזכו במועמדויות לפרסים השונים, מה שיעזור ליחסי הציבור של הסרט- ומה הטעם לזכות בפרסים אם הסרט כבר לא מוקרן בבתי הקולנוע? לכן, רוב הסרטים הבאים יצאו ברבע האחרון של 2010, הסרטים שמכוונים את עצמם לאוסקר, אם תרצו או לא. חלקם בוודאי יאכזבו ולא יוזכרו בסיכום הסרטים של 2010. על הנייר, לפחות, בשל הנושא, הבמאי או השחקנים, הם נראים מבטיחים ביותר. אליהם יצטרפו סרטים בריטיים, ואולי סרט זר כלשהו, ובדרך כלל נחשפים סרט אחד או שניים מפסטיבל סאנדאנס שמתקיים בסוף ינואר.

"וולסטריט 2"
במאי: אוליבר סטון ("ניקסון")
מייקל דאגלס חוזר לתפקיד גורדון גייקו שזיכה אותו באוסקר והיה לאחד הסמלים של שנות השמונים המטריאליסטיות. עם שיאה לה-באף ("רובוטריקים"), ג'וש ברולין, סוזן סרנדון, פרנק לנג'לה וגם צ'רלי שין מהסרט הראשון מ-1987.

"מאיפה לך?"
במאי: ג'יימס אל. ברוקס ("הכי טוב שיש")
משולש אהבה בין ריס וית'רספון, פול ראד ואוון וילסון (גם ב"משדרים חדשות" של ברוקס היה משולש אהבה). שניים משלושת האוסקרים של ג'ק ניקולסון, שמגלם את אביה של וית'רספון, היו לסרטים של ברוקס. ברוקס ביים חמישה סרטים בלבד בעשרים ושבע שנים, שלושה מהם היו מועמדים יחד ל-25 פרסי אוסקר, כולל סרטו הראשון "תנאים של חיבה" (1983) שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר.

"עץ החיים"
במאי: טרנס מאליק ("הקו האדום")
סרטו החמישי בלבד של מאליק שביים את "שבילי התהילה" (1973) הנהדר עם מרטין שין וסיסי ספייסק, "ימים ברקיע" (1978) היפה עם ריצ'רד גיר, סרט המלחמה "הקו האדום" (1998) ו"העולם החדש" (2005) המשעמם עם קולין פארל. אין הרבה פרטים על עלילת הסרט, מלבד שמדובר בסאגה על משפחה שמתרחשת בשנות החמישים של המאה העשרים. עם ברד פיט, וגם שון פן בתפקיד קטן.

"הדרך חזרה"
במאי: פיטר ויר ("ללכת שבי אחריו")
סיפור בריחתם של חיילים מגולאג בסיביר ב-1940. עם אד האריס, קולין פארל, סירושה רונאן ("כפרה") וג'ים סטורג'ס ("מעבר ליקום").

"הסערה"
במאית: ג'ולי טיימור ("פרידה")
על פי מחזהו של ויליאם שייקספיר, כשהתפקיד הראשי של פרוספרו הומר לאישה (הלן מירן). עם דיימון הונסו ("לגעת ביהלום"), ראסל ברנד, אלפרד מולינה, כריס קופר ואלן קמינג.

סרט חדש של מייק לי
במאי: מייק לי ("סודות ושקרים")
השם והעלילה אינם ידועים עדיין. סבלתי קשות ב"חופשייה ומאושרת", ובכל זאת אני סקרן לגבי הסרט הזה. עם אימלדה סטנטון ("ורה דרייק") וג'ים ברודבנט.

"איפשהו"
במאית: סופיה קופולה ("אבודים בטוקיו")
עם סטיבן דורף ("בלייד") כשחקן שזוכה לביקור של בתו בת ה-11 (אלה פנינג).

"יפהפה" (נכתב במקור עם שגיאת כתיב: Biutiful)
במאי: אלחנדרו גונזלס אינריטו ("בבל")
דרמה על שוטר וסמים. עם חוויאר ברדם.

"גבוה וזר" (ש.ל.ר, You Will Meet a Tall Dark Stranger)
במאי: וודי אלן
סרט שני של אלן שמצולם בספרד אחרי "ויקי כרסטינה ברצלונה" (2008) המצליח.
עם נעמי ווטס, אנת'וני הופקינס, אנטוניו בנדרס, פרידה פינטו ("נער החידות ממומביי") וג'וש ברולין.

"אגוֹרה"
במאי: אלחנדרו אמנבר ("האחרים")
דרמה היסטורית שבה מגלמת רייצ'ל וייז ("הגנן המסור") את היפאטיה, פילוסופית ומתמטיקאית יוונייה, במאה הרביעית לספירה במצרים. עם רופרט אוונס והישראלים אושרי כהן ויוסף סוויד. אגורה היה מקום השוק, המקום לאסיפות בערים יווניות.

"דלתות נפתחות" [כך נקראה ההצגה בארץ, מבוסס על מחזה זוכה פרס הפוליצר Rabbit Hole]
במאי: ג'ון קמרון מיצ'ל ("הדוויג והשארית העצבנית")
ניקול קידמן ואהרון אקהרט מגלמים זוג נשוי המתמודד עם מות בנם בתאונת דרכים. עם סנדרה או ("האנטומיה של גריי") ודיאן ויסט.

"המתאגרף" (The Fighter)
במאי: דיויד או. ראסל ("שלושה מלכים")
סיפורו של המתאגרף מיקי וורד (מארק וולברג) בשנות השמונים של המאה ה-20. עם כריסטיאן בייל, איימי אדמס ומליסה ליאו.

"יומן הרום" (ש.ל.ר, The Rum Diary)
במאי: ברוס רובינסון (סרט הקודם: "הקורבן השמיני" מ-1992)
עם ג'וני דפ, אהרון אקהרט, ריצ'רד ג'נקינס, ג'יאובני ריביסי. על פי ספרו של הנטר אס. תומפסון, שכתב גם את "פחד ותיעוב בלאס וגאס" עם דפ.

"שנגחאי"
במאי: מיכאל הפסטרום ("1408", "מחיר הבגידה")
ג'ון קיוזאק כאמריקאי בשנגחאי בחודשים לפני ההתקפה היפנית על פרל הרבור. עם גונג לי, קן ואטנבי ("הסמוראי האחרון"), ריקו קיקוצ'י ("בבל"), יון פאט צ'ו וג'פרי דין מורגן.

"הקנוניה" (בעצם נקרא "הקושרת" במקור: The Conspirator)
במאי: רוברט רדפורד ("הלוחש לסוסים")
ג'יימס מקאבוי ("כפרה") מגלם עורך דין המגן על מארי סוראט (רובין רייט) המואשמת בקשירת קשר להתנקשות בחייו של הנשיא אברהם לינקולן. בבית ההארחה שלה התגורר המתנקש ג'ון וילקס בות'. עם קווין קליין, אוון רייצ'ל ווד, ג'סטין לונג וטום וילקינסון.

"גרינברג"
במאי: נוח באומבך ("חיים בין השורות")
דרמה קומית עם בן סטילר, ג'ונו טמפל, כריס מסינה וג'ניפר ג'ייסון לי (אשתו של הבמאי).

"יללה" (ש.ל.ר, Howl)
במאים: רוב אפשטין וג'פרי פרידמן (ביימו יחד את סרט התעודה "כוכבים בארון")
ג'יימס פרנקו ("מילק") כמשורר אלן גינזבורג שהועמד לדין על זימה, יחד עם המוציא לאור שלו, בעקבות פרסום שירו "יללה". עם ג'ון האם, מארי לואיז פרקר וג'ף דניאלס.

"בורלסקה" (ש.ל.ר, Burlesque)
במאי: סטיב אנטין (סרטו הראשון כבמאי)
הזמרת כרסטינה אגיולרה כצעירה שמגיעה למועדון בלוס אנג'לס שיש בו מופעים ומנוהל בידי שר, שחוזרת לשחק אחרי שנים שהתרכזה בקריירת השירה שלה בעקבות ההצלחה המחודשת שהחלה עם השיר Believe. עם סטנלי טוצ'י, קריסטין בל וקאם ג'יגונדה ("דמדומים").

"אהבה וסמים אחרים"
במאי: אד זוויק ("רוחות של תשוקה", "התנגדות")
עם ג'ודי גריר, ג'ייק ג'ילנהול, אן האת'ווי, הנק עזריה, אוליבר פלאט. על עולם התרופות.

"העולם הבא" (ש.ל.ר, Hereafter)
במאי: קלינט איסטווד
עם מאט דיימון וססיל דה פרנס
על ענייני מוות.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?