ביקורת: דמדומים 3 – ליקוי חמה

קריסטן סטוארט עם רוברט פטינסון. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

קריסטן סטוארט עם רוברט פטינסון. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

רומנטי כמעט כמו הראשון, מלהיב עם אקשן שעשוי הרבה יותר טוב מבשני, "דמדומים 3: ליקוי חמה" מחזיר את הכבוד לסדרה. הן לספרים והן לסרטי "דמדומים" יש את הכוח לזהות נכון את קהל היעד שלהם, ולהעניק להם בדיוק את שהם מחפשים. יוכיחו לכם סרטי "סקס והעיר הגדולה" שזוהי אינה משימה פשוטה לעמוד בה – לא משנה עד כמה היא נראית כזו, ולא משנה איזה מערך יחסי ציבור עומד לרשותכם. בעיני לפחות, כשאתה מבקר סרט, עליך להיות בנעלי הקהל שלו. אם קלע גם לטעמך האישי, מה טוב, אבל יש הבדל של שמיים וארץ בין דרישה לסטנדרטים מיוצרי סרטים, ובין ציפייה מסרט רומנטי קליל לנוער שיציג יכולות קולנועיות פורצות דרך כמו "האזרח קיין".

אנשים בתעשיה הסתכלו עלי בעין צרה כשעמדתי מאחורי חיבתי לשני הסרטים הקודמים. איך אפשר לאהוב את "ספרות זולה" מחד, וגם להמליץ על סרטי דמדומים מאידך? ובכן, זה פשוט. לכם אני לא ממליץ לראות את סרטי דמדומים בדיוק כשם שאינני ממליץ לקהל הצעיר של דמדומים לראות עכשיו את "ספרות זולה" (כדאי לחכות לגיל צבא). מי שנגעל מקיטש באהבה, יסבול עד מוות בכל סרט או ספר מדמדומים. מנגד, אני 'סאקר' של כל הדביקות הרומנטית העצומה שבאה לידי ביטוי בדמדומים בכלל, וב"דמדומים 3" בפרט. הסוד של הסרטים הללו הוא היכולת לטופף בשבילי הקיטש בצורה מקסימה לקהל שלו, גם אם זה למורת רוחם של הציניקנים ואלו המכירים כבר את כל הטריקים בספר. נכון, אפשר לצפות את כל הדביקות מקילומטרים, אבל למה זה חייב להפריע להנות ממנה אם יש בה קצת קסם? אני כן מצאתי בה הנאה וקסם.

האמת, חששתי. כששכרו עוד במאי זכר אחרי הניסיון עם כריס ווייץ ב"דמדומים 2: ירח חדש", חששתי שכל הרומנטיקה בסדרה דועכת (לחצו כאן לביקורת שלי על השני). ווייץ התמקד יותר באקשן, ועשה אמנם עבודה לא רעה, אך ויתר כמעט לחלוטין על הדביקות שאפיינה כל כך את הפרק הראשון המוצלח יותר (לחצו כאן לביקורת שלי על הראשון). אני ודאי לא חושב שאני הסטרייט היחיד שאוהב רומנטיקה, אבל הניסיון גרם לי כאמור לחשוש. אפשר כמובן להאשים את הספר, ואפשר אולי גם להאשים את העיבוד של מליסה רוזנברג. על כל פנים, חששות אלו מתבדים לחלוטין עם דיויד סלייד, הבמאי של "דמדומים 3".

קריסטן סטוארט עם רוברט פטינסון ועם טיילור לוטנר. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

קריסטן סטוארט עם רוברט פטינסון ועם טיילור לוטנר. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

מי אתה דיויד סלייד? לא ראיתי אף סרט של הבמאי הזה, והאמת שגם לא שמעתי עליו עד שהוא נכנס לתפקיד הבמאי של "דמדומים 3". יש לו ברזומה כמה מותחנים מהעשור הנוכחי שאף אחד מהם לא מצא את דרכו להפצה סדירה בישראל, אבל שווה עתה לנסות למצוא ולראות אותם בדיוידי. אם הסרט הראשון גרף קרוב ל-200 מיליון דולרים בתוך ארה"ב (סה"כ כמעט 400 מיליון בכל העולם), והסרט השני שהיה פחות טוב בעיני (ואפשר להניח שגם לעיני צופים רבים לאור הירידה הדראסטית שלו בכ-70 אחוזי רווח מהשבוע הראשון בארה"ב לשבוע השני) גרף קרוב ל-300 מיליון דולרים בתוך ארה"ב (סה"כ למעלה מ-709 מיליון בכל העולם) – אני מאמין באמת שהפרק השלישי יעלה על 900 מיליון בכל העולם, ואולי אפילו יגיע למיליארד. זה לדעתי יהיה קרב של ממש עם "הארי פוטר ואבן החכמים" שגרף 974.7 מיליון בעולם, ובסוף דמדומים 3 ינצח.

כמו הספר מאת סטפני מאייר, הסרט "דמדומים 3: ליקוי חמה" נפתח בציטוט משיר של המשורר האמריקאי רוברט פרוסט, הנמנה בעיני רבים עם טובי המשוררים בשפה האנגלית. על הקשר בין כלות העולם בידי האש או בידי הקרח, לבין דמדומים 3 אינני יודע להצביע בדיוק כשם שעוד אינני מבין מדוע שמו הוא "ליקוי חמה" (שהרי אין ליקוי חמה בסרט). אולי האחרון מסמל את הזמן שלקח לבלה לבחור בין אדוארד לבין ג'ייקוב, שהוא ארוך כמו הזמן שצריך לחכות לליקוי חמה באותו מקום מדויק בעולם (כ-370 שנים).

על כל פנים, היחסים בין אדוארד (רוברט פטינסון) לבלה (קריסטן סטוארט) נראים טובים מאי פעם. אבל כאשר ויקטוריה (ברייס דאלאס האוורד) באה לבקר, ושמועות מסיאטל על ערפדים-חדשים שמתרוצצים וזורעים שם כאוס (בהובלת אקסוויאר סמואל), משפחת קולן נכנסת לכוננות, ואדוארד במיוחד. אבל כשאדוארד בכוננות ספיגה, הוא לא שם לב שהוא פוגע בבלה, והיא מעדיפה את כתפו של ג'ייקוב (טיילור לוטנר). נלהב מההזדמנות שנפלה בחיקו, ג'ייקוב מגביר את חיזוריו אחר בלה, למורת רוחו כמובן של אדוארד. אבל אדי וג'ייק יאלצו לנטוש את הקרב בינהם על בלה, לטובת ההגנה עליה מפני האויבים החדשים מסיאטל, ולראשונה בהיסטוריה – הערפדים ואנשי הזאב ישלבו כוחות. השאלה היא רק האם זה יספיק והאם זה יחזיק.

הרעים. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

הרעים. מתוך דמדומים 3: לקוי חמה.

זו הפעם הראשונה שאני זוכר את ג'ספר (ג'קסון רת'בון) פוצה את פיו. כן, נכון, הוא כמעט טרף את בלה בפרק הקודם בגלל חתך מניר וגרם לאדוארד להתרחק ממנה, אבל כמה מילים באמת הוא אמר בסרט ההוא? הפעם התפקיד שלו הרבה יותר משמעותי: הוא הגנרל שהוקצה לאמן את הכוחות המשולבים של הערפדים והזאבים. ומאמנים מדברים הרבה. חיתוך הדיבור שלו קצת קצת מעצבן, אבל רת'בון עושה עבודת משחק סבירה לחלוטין. בכלל, נראה שהשחקנים בסרט השתפרו מעט מפעמיהם הקודמות. פטינסון סוף סוף הצליח למקד את הראיה שלו בסטוארט ונמנע מכל העוויתות המוזרות שמאפיינות את המשחק האובר-מלנכולי-ג'יימס-דיני שלו. סטוארט מצידה, נמנעה מנשיכות השפתיים המציקות שלה, שבסרטים הקודמים חיכו לנו בכל מבט של המצלמה עליה. המשיכה בין שני אלו נראתה אמינה בהחלט, וגם לוטנר הצליח לגרום לי להאמין ברגשות של ג'ייק כלפי בלה. כמובן שמכל זה לא צריך להבין שהדיאלוגים הם עילוי או שהוכנסה בהם מלאכת מחשבת מתוחכמת מעבר לכמה שנינויות פשטניות.

גודש הדמויות בסרט אינו מסחרר ואינו מבלבל. מיעוט המילים שכל אחת אומרת וההתניידות שלהן בלהקות מקלה על החיבור וההבנה של תפקיד כל דמות בסרט, גם עבור אלו שלא קוראים אדוקים של הספרים. הערפדים הטובים תמיד עם אדוארד, הערפדים הרעים תמיד אוכלים מישהו, והזאבים תמיד ערומים. קל ופשוט. ומעבר לקריאה נכונה של הקהל, מאייר יודעת גם להתמודד נכון עם הוריו (הוריהן) כשהיא מתקלת את ענין יחסי המין בצורה הכי נכונה שיכלה לבחור כדי לא לעצבן את האומה האמריקאית השמרנית. סלייד מצא את התמהיל הנכון בין הרומנטיקה שיכולה לחדור אפילו כשמחוץ לבית המחסה כולם מתאמנים לקראת הקרב הגדול, לבין סצינות מתח ופעולה לא רעות בכלל. מומלץ לצפות אגב בהקרנה דיגיטלית כדי לספוג יותר מהאפקטים הויזואלים הטובים מבין כל סרטי הסדרה שהיו עד כה.

המוסיקה של האוורד שור, מלחין שלושת סרטי "שר הטבעות" וסרטים מוצלחים אחרים, עושה כאן שוב עבודה מצוינת. אני אמנם נשאר נאמן לסרט הראשון שביימה קת'רין הארדוויק, אבל "דמדומים 3" בהחלט צמוד אליו בקרב על פסגת החיבה שלי מבין סרטי הסדרה. לכו וראו, חובבי הזמן שלפני בין השמשות. זהו הזמן הטוב ביותר לפגוש ערפדים.

דירוג: ★★★½☆

דמדומים 3: ליקוי חמה
ארה"ב, 2010
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-30.06.2010 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע
הקדימון:

 

בימוי:
דיויד סלייד
תסריט:
מליסה רוזנברג
סטפני מאייר
שחקנים:
קריסטן סטוארט
רוברט פטינסון
טיילור לוטנר

שירן

אממממממ הסרט נקרא ליקוי חמה בגלל ציטוט שהיה בספר שג'ייק אמר.. שהוא לא יכול להלחם נגד ליקוי חמה, ג'ייק הוא השמש ואדוארד הוא הליקוי של השמש….
בס"הכ התמקדת בדברים החשובים שהיו בסרטים, השינוי במשחק של רוברט, וסוףסוף יש לג'ספר מה לומר…
נראהלי אחלה ביקורת, ואכן דוויד עשה עבודה מעולה.. :]]]

ליאור

שירן צודקת (:
הסרט נקרא ליקוי חמה בגלל הציטוט של ג'ייקוב:
"the clouds i can handle, but i can't fight with an eclipse"
חבל שלא הכניסו את הציטוט הזה לסרט.. זה גם להרבה אנשים לא להבין למה קוראים ככה לסרט

לימור

לדעתי דמדומים 3 יותר טוב מ2 ובהרבה יותר טוב מ-1
לדעתי הסרט הוא לא דביק מידי ויש בו רומנטיקה אבל יש בו גם סוג של מתיחות ופעולה .
אני מסכימה איתך בכך שדמדומים 1 לא היה משהוא מפחיד אבל הוא הביא סוג של מתח לסרט הבאה .
שירן צודקת ליקוי חמה בעצם היא גייקוב ואדוארד שהם חייבים להלחם יחד נגד הטירונים שוויקטוריה יצרה אבל הם גם רבים מבפנים על בלה .
אבל לבסוף בלה בחרה להיות עם אהוב ליבה והחליטה שהחיים שלה לא היו שקטים אבל היא לפחות תהיה עם אהבת חייה לומרות שלא הבנתי דבר אחד

כאשר גייקוב בא לבלה ואמר להאת האמת שהוא מאוהב בה אז פתאום בלה מתאהבת בו גם ??
כאילו את זה לא הבנתי פשוט לא הבנתי .

אנונימית

אני בתור מעריצה ענקית של דמדומים ממש ממש אהבתי ,
הוא לדעתי היה הרבה יותר טוב מהשני [גם בגלל שסוף
סוף, אני זוכה לראות את רוברט שנעלם לגמרי מהשני]
וגם בגלל שאפילו אני שמטורפת על רומנטיקה לגמרי נהנתי
מכל האקשן שהיה שם חוץ מכמה עיוותים של הסרט לעומת
הספר אבל זה ככה בכל סרט מבוסס .

אור :)

הסרט היה פשוט מהממם !! …. אבל בתור מעריצה ע-נ-ק-י-ת של דמדומים אני חייבת להגיד שקצת התאכזבתי ..
זה כאלו שכשכתבו את התסריט של הסרט הם לא התאמצו יותר מדי , הם פשוט עשו את מה שציפו מהם .. הכוונה היא שדחפו משפטים שהרי זה כל כך ברור שחצי מהאולם יקפוץ ויצעק כשאדוארד ישאל את ג'ייקוב כשאין לו חולצה .. או בקטה שג'ייק אומר לאדוארד שהוא יותר חם ממנו ( לא נשמע משו בעיברית ) וכ-ל האולם צרחח .. וגם העלילה עצמה לא הייתה כל כך בסדר הכרנולוגי של הסרט – שהרי זה המקור – ..
היה יפה , באמת שהיה יפה . וגם אני כמו כולם צרחתי , בכיתי , התרגשתי וקפצתי אבל היו יכולים להשקיע הרבה יותר ובגדול ..

אור :)

הסרט היה פשוט מהממם !! …. אבל בתור מעריצה ע-נ-ק-י-ת של דמדומים אני חייבת להגיד שקצת התאכזבתי ..
זה כאלו שכשכתבו את התסריט של הסרט הם לא התאמצו יותר מדי , הם פשוט עשו את מה שציפו מהם .. הכוונה היא שדחפו משפטים , שהרי זה כל כך ברור שחצי מהאולם יקפוץ ויצעק כשאדוארד ישאל את ג'ייקוב כשאין לו חולצה .. או בקטע שג'ייק אומר לאדוארד שהוא יותר חם ממנו ( לא נשמע משו בעיברית ) וכ-ל האולם צרחח .. וגם העלילה עצמה לא הייתה כל כך בסדר הכרנולוגי של הספר – שהרי זה המקור – ..
היה יפה , באמת שהיה יפה . וגם אני כמו כולם צרחתי , בכיתי , התרגשתי וקפצתי אבל היו יכולים להשקיע הרבה יותר ובגדול ..

Inbar

לאורך הסאגה בלה משווה את אדוארד לירח, (ולכן לסרט השני קוראים 'New moon'.. משמע- שהירח נעלם ואדוארד עוזב)ואת ג'ייקוב היא משווה לשמש שלה. חם. גם בטמפ' הגוף וגם באופי.
בספרים יש לכך הרבה התייחסויות.
עכשיו, בEclipse- הספר, בלה מדברת עם ג'ייק על עניין השמש, ואיך הוא עזר לה להתגבר על ה'עננים' בניו מון. ואז.. המשפט המוכר של ג'ייקוב:
"The clouds I can handle, but I can't fight with an eclipse"
הוא יכול להתמודד עם העננים- אבל לא עם ליקוי חמה, כשהירח (אדוארד) גובר על השמש.

באמת חבל שלא הכניסו את הציטוט הזה, את הציטוט "It's twilight again.." של אדוארד בסרט הראשון, ואת ההתייחסות של בלה למולד ירח באותו לילה שננטשה ביער לסרט השני. ככה אנשים סתם חושבים שהשמות רנדומליים ולא קשורים לעלילה. אבל הסרט היה יפהייפה. התעצבנתי קצת שהשאירו הרבה קטעים מהספר בחוץ (סצנת הבריחה של ג'ייקוב, למשל. שהיא חיונית לסרט הבא וחלק גדול מהספר, ועוד המון סצנות) אבל בסה"כ, מדהים.

חולה על דמדומים 3 אודארד ובלה אתם זוג מושלם אני אבוא לראות אותכם בקולנוע אתם שווים מכולם חולה עליכם מאוד ביייייייייייייייייייייייייי

הסרט הוא 100% של הצלחה הדרן!
פשוט מ100ם

אופיר

הסרט יותר טוב מהראשון ובהחלט מהשני. יש בו הרבה רומנטיקה ( שזה מעולה!!), אקשן, מתח ומשחק מצוין! אני חושבת שזה אחד הסרטים הטובים ביותר!!! אני מתה על דמדומים ואני מקווה שככה הם ימשיכו להפתיע!!!

אלי

כשראיתי את הסרט הראשון במסיבה, התמכרתי.
אני רואה שוב ושוב את הסרט הראשון וקראתי את כל הספרים בסדרה מספר פעמים.
אפשר לומר מעריצה אבל לא אחת שצורחת או תולה פוסטרים על הקיר.
לפני הסרט השני התרגשתי, למרות שקראתי את הספר והוא גם ככה הספר הפחות אהוב עליי כך גם הסרט, הרגשתי שאני צריכה להתהלב בסופו רק בגלל שאני מעריצה אבל אם לא הייתי כל כך אוהבת את הסדרה הייתי ללא ספק מתאכזבת מימנו מאוד… הדכאוניות ואפילו הסצנות אקשן הקטנות והמעצבנות איכזבו אותי.
ואז ראיתי את הסרט השלישי, וכאילו כל מה שראינו עד עכשיו בסרטים של הסדרה פשוט נמחקו לי מהראש, המשפטים המצחיקים האלה בין לבין הוסיפו כל כך והסיפור היה סוף סוף מעניין שאדוארד ובלה נמצאים באותו השטח וביחד, והסצנות אקשן היו באמת מעניינות.
יצאתי מהסרט מתלהבת בטירוף ואני כל כך רוצה לראות אותו שוב ולחשוב שראיתי אותו רק לפני יומיים. ולחשוב שאת הסרט השני ראיתי פעם אחת, אולי פעמיים וזהו.

השתכנעתי,אני אלך לראות.

תותי

מתי יצא הסרט אני כבר מתה לראות אתו

נועה

אני מסכימה עם ענבר- הסברת יפה את השמות של הסדרה – זה באמת הכוונה של השמות. אדוארד הוא הירח וג'ייקוב הוא השמש. השם של הספר הראשון הוא דמדומים מכיוון שזהו הזמן שבו הירח מתחיל להתגלות והשמש שוקעת- זה הקרב בין השמש לירח. ובספר הראשון זה באמת בעיקר על אדוארד ולא נותנים יותר מדי תשומת לב לג'ייקוב. הספר השני הוא מולד ירח ולא ירח הדש!!!! ( זה הרג אותי שקראו לזה ירח חדש! איזה תרגום מעאפן!!) וזה מסמל את התקופה בתחילת החודש שכמעט ולא רואים את הירח – אדוארד כי הוא נעלם בספר השני. בספר השלישי זה ליקוי חמה, כי הירח מסתיר את ג'ייקוב – זה בעצם רמז למה שתהיה הבחירה של בלה בספר.
הרביעי הוא שחר מפציע מכיוון שזוהי ההתחלה החדשה של בלה בתור ערפדה חדשה- זהו היום הראשון והאחרון לחיים החדשים שלה.
וגם זה מרמז על זה שג'ייקוב לא נעלם בסופו של דבר.
Midnight sun זה הספר של אדוארד (לכל מי שקרא – כי סטפני פרסמה את זה באינטרנט) מסמל את החיים של אדוארד- חשוכים על שבלה הגיעה והאירה את שמי הלילה שלו.
סה"כ סרט יפה, ומושקע- כישורי המשחק של השחקנים באמת משתפרים למרות שהם עדיין לא בשמיים.
אהבתי את האקשן. דרך אגב- למי שלא מבין עדיין כל מני דברים בקשר לסדרה- כמו הכריכה, שמות, ועוד תמיד אפשר להיכנס לאתר של סטפני מאייר. הוא באנגלית אבל למי שקרא את הסדרה באנגלית/ או שהוא לא קרא אבל יש לו אנגלית סבירה ומעלה יכול להיכנס לאתר שלה ויש שם הכל על הסדרה ועל הספרים האחרים שלה- כולל מונולוגים של ג'ייקוב, הספר של אדוארד וכו'.
וואו יצאה לי תגובה ארוכה ואפילו לא כתבתי את כל מה שרציתי! (כי אני ממש אוהבת את הסדרה) למרות שאני לא מהבנות שיתלו פוסטרים בחדר וכאלה דברים אחרים…
מקווה שעזרתי:)

ויולטה

במי בלה תיבחר?
בג'ייקוב או באדואורד?

שירן

היא תבחר באדוארד מן הסתם!!!!
הוא המיועד לה והיא המיועדת לו בתחילת הסיפור של הספרים…

שי

יאוווווווווווווו סרט מהממממממםםם =]

דניאל

מאיפה לכם ת'סרט?? אהה מצאתי תודה!!! למקימת האתר לא יודע אבל תודההה

עדי

אדוווווראד ? אני מתה על השחקן הזה אאמממא'
כמה יופפפי יישש בבו : )
מתי יצא כבר דמדומים 3 להורדות באימיול ?!
אני מתה לראות כבר את הסררטט [ =
ובלה תבחר באדוראד והם יתחתנו .. והיה להם ילד
ראיתי את זה בפרומו .. חח

עדי

חייייים שלי הרוברט פטינסון הזה [ =
אני מתה עליייייו איזה חתיייייך הוא כפראני עליו
אין אין יותר יאפה ממנו : )
פשווווווווט אין , אהבה שלי הוווווא 33 ' >
– 5 5 5 –

עדי

דמדומים סרט נדיייייייר : )
ראיתי דמדומים 1 + 2
ואני מתה לראות את 3 אוווף מתי כבר זה כבר
יצא להורדות באימיול ?!
קייייצר – סרט אחד היייפים [ =
מישהו יודע מתי זה כבר יצא להורדות באימיול ??!
שיייגיד לי בבקשה – 5 5 5 –

עדי

טננננננקס למי שייגיד לי : )

מאי

ראייייתי ת'סרט דמדומים 3
הוא מהמממממממממממם
אני מחכה לדמדומים 4
למרות שהוא יצא עוד איזה שנה וחצי וזה מלאאא זמן
אוווווווף איזה באאסססה אני מתתה ללראות אוותתו כבבר
וועדי ? אפפשר לראות דמדומים 3 בצפיייה ישירה בגוגל
כי גמאני ניסיתי להוריד באמיול וזה לא נותן אז ככה אני ראיתי ( בצפייה ישירה ) כדאי לך אני לא ממש יכלתי לחכות וללכת לראות בקולנוע אז ראיתי כבר במחשב !

תקראו את האמת

דמדומים לא מפחיד וסתם מגעיל עם כל הדביק המיותר שהורסת את הסרט.
"את אוהבת אותו" -"אבל אותך יותר" -"אני יודע"
כל כך רומנטי עד שכבר הקאתי על הרצפה, ואדואורד אין מה לומר. אני יודעת שיש לכן עיניים אבל אני לא מבינה איך אתן לא רואות עד כמה הוא מכוער.
אני יודעת שבספר כתוב שהוא יפה ומושלם ובדמיון של לכן דמיינתם אותו בצורה המושלמת המתאימה לכן, אבל זה לא אמר שמי שמשחק את אדואורד יפה רק בגלל פשרה שעשתן עם עצמכן או בגלל שכתוב בספר שהוא מושלם אז השחקן שמגלם את אדואורד חייב להיות מושלם ביופיו.
אולי האיש זאב, לא משנה איך קוראים לו יפה. אבל מה יש לו על הפרצוף? זה אף?
ועוד משהו קצת דם לא הפגע באף אחד אלא אם כן האדואורד ימות ובאמת הסרט יהיה מצלח ולאחר מכן הילדה הזאת שמאוהבת בו(אהה…) בלה שמה תקפוץ מבניין והכלבלב הקטן הקפוץ אחריה וסוף סוף כל טוב.

השקן שמגלם את אדואורד: "מאפרת אני צריך עוד אודם כאן"

מאפרת: "כן רגע" שמה לו אודם "הנה, אבל מה אם המסקרה"

השקן שמגלם את אדואורד: "עוד, עוד זה לא מספיק".

השחקן שמגלם את גייקוב בא ללבוש חולצה.

הבמאי מתנפל על "גייקוב" בצרחות: "מה אתה עושה? אמרתי לך שאתה משחק בלי חולצה!"

השחקן שמגלם את גייקוב: "אבל קר לי"

הבמאי: "טוב בסדר תלבש את חולצה לכמה שניות אבל אל תשכח לקחת את סטרואידים המנפחים את הגוף".

השחקן שמגלם את גייקוב: "טוב טוב אני יודעה".

תקראו את האמת (תיקון קטן)

דמדומים לא מפחיד וסתם מגעיל עם כל הדביקות המיותר שהורסת את הסרט.
"את אוהבת אותו" -"אבל אותך יותר" -"אני יודע"
כל כך רומנטי עד שכבר הקאתי על הרצפה, ואדואורד אין מה לומר. אני יודעת שיש לכם עיניים אבל אני לא מבינה איך אתן לא רואות עד כמה הוא מכוער.
אני יודעת שבספר כתוב שהוא יפה ומושלם ובדמיון של לכן דמיינתם אותו בצורה המושלמת המתאימה לכם, אבל זה לא אמר שמי שמשחק את אדואורד יפה רק בגלל פשרה שעשתן עם עצמכן או בגלל שכתוב בספר שהוא מושלם אז השחקן שמגלם את אדואורד חייב להיות מושלם ביופיו.
אולי האיש זאב, לא משנה איך קוראים לו יפה. אבל מה יש לו על הפרצוף? זה אף?
ועוד משהו קצת דם לא הפגע באף אחד אלא אם כן האדואורד ימות ובאמת הסרט יהיה מצלח ולאחר מכן הילדה הזאת שמאוהבת בו(אהה…) בלה שמה תקפוץ מבניין והכלבלב הקטן הקפוץ אחריה וסוף סוף כל טוב.

השקן שמגלם את אדואורד: "מאפרת אני צריך עוד אודם כאן"

מאפרת: "כן רגע" שמה לו אודם "הנה, אבל מה אם המסקרה?"

השקן שמגלם את אדואורד: "עוד, עוד זה לא מספיק".

השחקן שמגלם את גייקוב בא ללבוש חולצה.

הבמאי מתנפל על "גייקוב" בצרחות: "מה אתה עושה? אמרתי לך שאתה משחק בלי חולצה!"

השחקן שמגלם את גייקוב: "אבל קר לי"

הבמאי: "טוב בסדר תלבש את חולצה לכמה שניות אבל אל תשכח לקחת את סטרואידים המנפחים את הגוף".

השחקן שמגלם את גייקוב: "טוב טוב אני יודע".

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

אהבתי את המשפט-

הערפדים הטובים תמיד עם אדוארד, הערפדים הרעים תמיד אוכלים מישהו, והזאבים תמיד ערומים. קל ופשוט.

אנונימי

דמדומים זה ה-סרט אני מאוד אוהבת את כל הסרטים וזה מאוד מרגש.
יש בסרט הזה משהו כובש, ואחר.
היופי זה היכולת של אדוארד להתגבר על היצר הכי טבעי שלו בשביל בלה, והשיתוף פעולה בין אדוארד וג'ייקוב בסרט השלישי. שניהם מוכנים לשים את היריבות שלהם בצד למען מטרה חשובה הרבה יותר, בטחונה של בלה.
סצינה שמאוד אהבתי מהסרט הראשון:
בלה(בחשש ובקול רועד):" אתה מהיר בצורה בלתי רגילה, וחזק. עינך משנות צבע, ועורך קר וקשה כקרח. ולפעמים אתה מדבר.. כאילו אתה מתקופה אחרת. אני יודעת מה אתה.

אדוארד(בריכוז ואיפוק) :"תגידי את זה. בקול רם. תגידי את זה !

בלה:" ערפד."

אדוארד:" את מפחדת?"

בלה:"לא."

הסרט הכי יפה שראיתי.

תיקון* זאת הסצינה

בלה(בחשש ובקול רועד):" אתה מהיר בצורה בלתי רגילה, וחזק. עינך משנות צבע, ועורך קר וקשה כקרח. ולפעמים אתה מדבר.. כאילו אתה מתקופה אחרת. בן כמה אתה?

אדוארד:" שבע עשרה"

בלה:"כמה זמן אתה בן שבע עשרה" ?

אדוארד:" זמן מה".

בלה:"אני יודעת מה אתה".

אדוארד(בריכוז ואיפוק) :"תגידי את זה. בקול רם. תגידי את זה !

בלה:" ערפד."

אדוארד:" את מפחדת?"

בלה:"לא."

סורי על השגיאה הקטנה.. אבל זה באמת הסרט הכי יפה שיש .

אוווור [:

הייי בננננווות ,
לללדעעתי .
ללא הייייו צריייכים בככל לעשווות 2 ,
אבבל כשעעששוו היייתפפעללתי
אני מתתה לראאוות את 3

יודעת קצת יותר..

הסיבה שקוראים לסרט ליקוי חמה היא כי באחד הפרקים בספר בלה מדבר עם ג'ייקוב ואומרת לו כי הוא השמש הפרטים שלה,אך הוא מצידו עונה לה כי הוא אינו יכול להיות השמש שלה כשמעיב עליו ליקוי חמה ובכך התכוון לאדוארד כמובן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?