חדשות טובות לפסטיבל חיפה: "ארגו" של אפלק גורף שבחים
הבחירה בסרט "ארגו" של בן אפלק לפתיחת פסטיבל חיפה 2012 (ה-28 במספר), נראית כמוצלחת ביותר מקרב הסרטים הזרים שעשה פסטיבל ישראלי מזה שנים. אחרי הקרנות מוצלחות ביותר בשני פסטיבלים, רבים מהמרים על סרטו השלישי של אפלק כבמאי, בתור מועמד רציני לפרסי האוסקר.
"ארגו" מספר על ניסיון של השירותים החשאים האמריקאים, להציל ששה אזרחים אמריקאים במהלך משבר בני הערובה באיראן בשנת 1979. התסריט מבוסס על מאמר במגזין 'וויירד' (Wired) שמתאר את סיפורם האמיתי של 6 עובדי שגרירות ארה"ב שמצאו מקלט זמני בביתו של השגריר הקנדי, בעת מהפכת האייתולות.
אפלק הציג את הסרט שלו לפני שבוע בדיוק בפסטיבל טלוריד (ה-39 במספר) שבקולורדו. "אתם האנשים הראשונים שצופים בסרט… האנשים הראשונים ששילמו," הוא צחק על הבמה. לאחר ההקרנה, הקהל הריע ארוכות לסרט, וביחוד גם לשחקניו ג'ון גודמן ואלן ארקין. התחנה הבאה של הסרט אחרי הפסטיבל במדינה הדרום-מערב אמריקאית, היתה פסטיבל טורונטו שבקנדה אמש (שישי). גם שם זכה הסרט לתשבוחות רבות, וכעת התחנה המשמעותית הבאה שלו בדרך לאוסקר תהיה הפצה לבתי הקולנוע ב-22 באוקטובר.












