נטפליקס יכולה להירגע: חוקי האקדמיה האמריקאית לא יחסמו סרטי סטרימינג מהאוסקר
האקדמיה האמריקאית לאמנויות ומדעי הקולנוע החליטה לשמר את דרישות ההפצה המצומצמות שהיו עד היום לבתי הקולנוע כתנאי להתמודדות על פרסי האוסקר, ובכך לא למנוע מחברות הסטרימינג כמו נטפליקס, אמזון, אפל ודיסני-פלוס להתמודד עליהם. החשש היה שפגישת 54 חברי הועד המנהל של האקדמיה מהלילה תביא להקשחת החוקים משום שבועד נמנים אנשי תעשיה כמו סטיבן שפילברג שהתבטאו בדרכים כאלה ואחרות בעבר נגד חברות הסטרימינג כגורם שיביא לדעיכתה של הצפיה בסרטים בבתי הקולנוע. אלא שהאקדמיה בחרה כאמור שלא לשנות את החוקים הללו, והסתפקה בשינוים אחרים כגון שינוי שמו של פרס האוסקר לסרט דובר השפה הזרה – לסרט הבינלאומי הטוב ביותר (בו אגב זכה אשתקד "רומא" של נטפליקס).
הדרישה המשמעותית שנשארה כמות שהיא מאז הוצגה ב-2012 ולא הוקשחה, הינה להקרין סרט המעונין להתמודד על האוסקר במשך 7 ימים בבית קולנוע בלוס אנג'לס שבקליפורניה, ארה"ב, עם לפחות 3 הקרנות בתשלום לציבור הרחב. הסרט המבקש להתמודד אינו יכול להציג קודם במדיה אחרת דוגמת סטרימינג או VOD בתשלום (PVOD), אלא רק באותו היום עם המסך הגדול או מאוחר מכך. "אנו תומכים בחווית הקולנועית בתור חלק אינטגרלי מהאמנות של סרטים ונתנו לכך משקל רב בדיונים שלנו," מסר נשיא האקדמיה, ג'ון ביילי. "החוקים שלנו כרגע דורשים הקרנה בקולנוע, וגם מאפשרים מבחר סרטים גדול להתמודדות על האוסקר. אנו מתכננים להמשיך וללמוד את השינוים העמוקים שמתרחשים בתעשיה שלנו ונמשיך להתדיין עם חברינו על הנושאים הללו."












