מגזין סרטים (עמוד 176)

"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #2

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2" בנוי משני סרטים שונים שנאבקים האחד בשני. האחד מוצלח מאוד, השני חלש מאוד. טיבו של הסרט, בסופו של דבר, תלוי במי מהסרטים הללו מנצח, ולצערי, לפחות בזמן המסך שתופס כל אחד מהם, הסרט הטוב פחות מנצח.

לסרט הזה אני לא יכול שלא להגיע עם ציפיות גדולות. התסריטאי והבמאי שלו, בראד בירד, הוא יוצר האנימציה האהוב עלי בארה"ב ב-20 השנים האחרונות, כשמאחוריו 3 יצירות מופת: "ענק הברזל", "משפחת סופר-על" ו"רטטוי". "משפחת סופר-על" הוא אף סרט ההרפתקאות הגדול של העשור הקודם. לאחר שלושת הסרטים הללו עבר בראד בירד לסרטי לייב אקשן, אבל גילה שהמעבר לא פשוט כל כך. סרט הלייב אקשן הראשון שביים היה "משימה בלתי אפשרית 4", שהיה חביב מאוד, בעיקר בזכות ההברקות של בירד, אך לא יותר מכך. הסרט השני היה "בחזרה למחר", שהיה סרט מקסים, גם אם בעייתי. אפשר להבין למה לאחר שני הסרטים האלה החליט בירד לחזור לעולם האנימציה, שבו היה במאי מוערך שסרטיו זכו בפרסים רבים (כולל האוסקר). השאלה למה לחזור לסרט שלא דורש שום סרט המשך, היא שאלה טובה, אך אין לי עליה מענה.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"משפחת סופר-על 2" – ביקורת #1

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2".

"משפחת סופר-על 2" הוא הסרט ה-20 והארוך ביותר של פיקסר (שעתיים פחות שתי דקות). מלבד סרטי "צעצוע של סיפור", סרטי ההמשך של פיקסר פחות מוצלחים מהסרטים המקוריים שלהם. זה המקרה עם "מוצאים את נמו", "מפלצות בע"מ" ו"מכוניות" (השני היה פחות טוב מהראשון הבינוני ביותר, השלישי הוא הסרט היחיד של פיקסר שלא ראיתי), ולמרבה הצער גם במקרה הנוכחי. עדיין מדובר בסרט מהנה אך הוא פחות טוב מהראשון, שבו צפיתי לאחרונה שוב, לראשונה מאז שראיתי אותו בקולנוע, והוא מבדר, מקורי ומהנה כמו שזכרתי. מכל הסרטים של פיקסר, ל"משפחת סופר-על" (2004) היה הכי קל והגיוני שיהיה המשך כי קבוצת גיבורי-על תמיד יכולה לצאת למשימת סיכול של מזימה של נבל כלשהו.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

רשת וערוץ עשר מבקשות להתמזג, חדשות 2 תעבור לבעלות קשת

לוגואים רשת 13 וערוץ עשר. באדיבות הערוצים

לוגואים רשת 13 וערוץ עשר. באדיבות הערוצים

הערוצים 'רשת' (אפיק 13) ו'עשר' (אפיק 14) חתמו על מסמך הסכמות למיזוג בינהן, אותו הגישו לאישור רשות ההגבלים העסקיים. ההסכמות מגלמות את בליעתו של ערוץ 10, וביחוד חדשות 10, בידי רשת, כך שהמנכ"ל והיו"ר בערוץ הממוזג יהיו מבית רשת (אבי צבי ויוסי רוזן, בהתאמה). גם חלוקת האחזקה בערוץ הממוזג תנטה לטובת רשת: 60% לבעלי רשת (אודי אנג'ל ועידן עופר בעלי השליטה, ולצידם מיכאל שטראוס ואנדמול שיין) ו-40% לטובת  בעלי ערוץ 10 (קבוצת RGE – של לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנאטי – בעלת השליטה ארנון מילצ'ן ויוסי מימן). הבעלות המשותפת של רשת ו'קשת' (אפיק 12) בחברת 'חדשות 2' תבוטל, והחדשות תעבורנה לקשת בלבד.

אופצית המיזוג בין רשת לבין ערוץ עשר מרחפת באויר כבר שנים, עוד כשערוץ 10 היה מתחרה של ערוץ 2 המופעל בידי שתי זכייניות, קשת ורשת (והפעם האחרונה היתה במאי אשתקד). שוק המדיה המצומצם בארץ הקשה על שלושה שחקני טלויזיה דומיננטים (שהחל מה-1 בנובמבר 2017 מפעילים שלושה אפיקים ולא שניים), אליהם יש לצרף גם שחקנים קטנים יותר כגון ערוץ 9 וערוץ 20, הנוגסים כולם בעוגת פרסום קטנה יחסית כדי להרוויח. בהודעה שפרסמו רשת וערוץ עשר נכתב: "שוק הפרסום המצומצם בישראל אינו מאפשר הפעלת שלושה ערוצי טלויזיה ללא הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה. המיזוג של פעילות רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת."

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

רכישת AT&T את טיים-וורנר אושרה בבית המשפט: מה המשמעות?

AT&T וטיים וורנר.

AT&T וטיים וורנר.

בית המשפט הפדרלי בארה"ב אישר לענקית הטלקום AT&T (איי-טי-אנ-טי) לרכוש את חברת המדיה טיים-וורנר, שבבעלותה בין היתר אולפני האחים וורנר ו-HBO. בכך מבוטלת עמדת ממשל ארה"ב שהתנגד לרכישה מחשש להקטנת התחרות. סכום הרכישה נאמד בכ-85 מיליארד דולרים, והשופט הפוסק הסתמך בהחלטתו על כך שהשווי המשותף של AT&T עם טיים-וורנר הוא 'רק' 286 מיליארד דולרים, שהם כחצי מהשווי של פייסבוק (557 מיליארד) המפעילה שירות צפיה בסדרות ראשוני וקטן יחסית, והרבה פחות מגוגל (794 מיליארד) שמפעילה את יוטיוב, או מאמזון (824 מיליארד) המפעילה את אמזון פריים.

זוהי פסיקה מרחיקת לכת משום שהיא מכירה בשינוים שעובר שוק המדיה בארה"ב ומסתגלת אליהם. זה מענין לשים לב שהשופט רואה בחברות הטכנולוגיה כחברות המפעילות שירותי צפיה בדיוק כמו וורנר, דיסני ופוקס. הידועה ביותר בתחום בזכות המיקוד שלה היא נטפליקס (פייסבוק היא בראש ובראשונה רשת חברתית, גוגל היא מנוע חיפוש ואמזון היא קמעונאית), שמגיעה לשווי של 158 מיליארד דולרים – יותר מדיסני (155 מיליארד) ומפוקס (75 מיליארד).

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

קופות: בכורת "אושן 8" הנשי עקפה את כל בכורות "אושן 11" הגבריות עם קלוני ופיט

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

"אושן 8". ריהאנה, סנדרה בולוק, שרה פולסון.

בכורת קומדית הפשע "אושן 8" בליהוק הנשי של סנדרה בולוק, קייט בלאנשט ועוד, הצליחה להכניס יותר כסף בצפון אמריקה מאשר שלוש הגרסאות הגבריות "אושן 11", "12" ו-"13", עם ג'ורג' קלוני, בראד פיט ואחרים. על פי הערכות, בסוף שבוע הבכורה הכניסו הבנות כ-41.5 מיליון דולרים 4,145 בתי קולנוע, ומבין הגברים היתה ל"אושן 12" הבכורה הגבוהה ביותר עם 39.2 מיליון דולרים (ללא התחשבות באינפלציה, קרי עליית המחירים). זוהי בכורה מרשימה לבנות, שבמקור ציפו שיכניסו לאולפנים כ-6-10 מיליון דולרים פחות מהתוצאה בפועל.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"עולם היורה: נפילת הממלכה" – ביקורת

"עולם היורה 2: נפילת הממלכה".

"עולם היורה 2: נפילת הממלכה".

"עולם היורה: נפילת הממלכה" (שם לא טוב לַסרט ובאופן כללי) הוא סרט אימה, פחות טוב מ"עולם היורה" (2015) שהיה מבדר ונשכח. לצערי ראיתי אותו בתלת מימד וזה מיותר לגמרי כי -שוב- לא התחשבו באפקט הזה בעשיית הסרט, בניגוד ל"חיי פיי" ול"כוח משיכה", למשל.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

מצטרף חדש למועדון ה-2 מיליארד דולר

"הנוקמים 3: מלחמת האינסוף".

"הנוקמים 3: מלחמת האינסוף".

החדשות על סרט שחוצה את קו מיליארד הדולר הפכו מדבר נדיר לכמעט לא-חדשות. בעוד 3 סרטים בלבד עשו זאת במהלך המאה ה-20, היום יש כבר 34 סרטים עם הכנסות של 10 ספרות. מתוך 34 הסרטים האלה רק 4 התעלו על כולם וחצו את הקו של 2 מיליארד דולר: "אווטאר" (2009), "טיטאניק" (1997), "מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר" (2015) והמצטרף החדש: "הנוקמים: מלחמת האינסוף". ההישג של שני המובילים, שאת שניהם כתב וביים ג'יימס קמרון ואינם סרטי המשך, הוא אדיר וחסר תקדים במימדים שלו.

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא השלישי בסרטי הנוקמים. "הנוקמים" (2012) הכניס 1.5 מיליארד ו"הנוקמים: עידן אולטרון" (2015) הכניס 1.4 מיליארד. הם איגדו את כוכבי גיבורי-העל של מארוול מסרטים קודמים, ביניהם "איירון-מן" ו"ת'ור", כש"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים" (הסרט השלישי עם השם קפטן אמריקה) היה יכול בקלות להיקרא "הנוקמים". את שני סרטי "הנוקמים" הראשונים ביים ג'וס וידון, את "מלחמת האינסוף" ביימו האחים אנת'וני וג'ו רוסו, שביימו את שני סרטי קפטן אמריקה" האחרונים וגם את סרט "הנוקמים" של שנה הבאה, שעדיין אין לו שם רשמי.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"לאמץ אלמן" – ביקורת

"לאמץ אלמן". אנדרה דוסולייה.

"לאמץ אלמן". אנדרה דוסולייה.

"לאמץ אלמן" הוא קומדיה צרפתית עם נגיעות דרמה וקורטוב קיטש, שמצליח להלך במקצועיות ליד תהום "הקומדיה המטורפת" ולרגע לא ליפול אליה. הסרט מודע לעצמו ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, לכן גם עם עלילה צפויה למדי הוא מהנה וקליל.

הבמאי פרנסואה דזאניה עשה עבודה טובה מאוד בהעברת הטון הנכון בסצינות השונות. ישנם לא מעט קטעים נדושים, אבל הם פשוט יעילים. היה עדיף אם מישהו היה חותך קצת מהשומן המיותר של הסרט, אבל בסך הכל הוא שומר על קצב טוב לאורכו ולא משעמם לרגע, בעיקר בזכות סצינות לא ארוכות במיוחד. למרות שההומור בסרט הוא לא מהמשובחים שיש לקולנוע להציע, מצאתי את עצמי צוחק בקול בחלקים נכבדים ממנו.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

קופות: "סולו" נחלש בארה"ב ואף נמוך מ"דדפול 2" בשאר העולם

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים". דונלד גלובר.

"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים". דונלד גלובר.

שלוש הבכורות בצפון אמריקה בסוף השבוע האחרון לא סיפקו די שעשוע לדבר עליו, כדי להתחרות בזו של "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" מול "דדפול 2". מחד, "סולו" נחלש ב-65.3 אחוזים בהכנסותיו בצפון אמריקה בסוף השבוע האחרון, שהוא סופה"ש השני שלו באקרנים. מאידך, גם "דדפול 2" נחלש באחוזים זהים בסופ"ש השני שלו (והאחראי לכך היה "סולו"), ו"מלחמת הכוכבים: פרק 8 – אחרוני הג'דיי" אף נחלש באחוזים גבוהים יותר בשעתו: ירידה בת 67.5 אחוזים בין סופה"ש הראשון לשני. אז מדוע "סולו" בכל זאת מאכזב? ובכן, נקודת הפתיחה של "סולו" היתה נמוכה (84.4 מיליון דולרים), וירידה מכך באחוזים גבוהים כל כך היא משמעותית: הסרט הכניס בסופה"ש השני שלו בצפון אמריקה רק 29.3 מיליון דולרים. מצבם המקביל של הנזכרים לעיל היה ש"דדפול 2" הכניס 43.5 מ"ד (125.5 מ"ד בבכורה), ו"אחרוני הג'דיי" הכניס 71.6 מ"ד (200 מ"ד בבכורה). ירידה דראסטית היא בוודאי לא מחלה של שוברי קופות ענקיים: "הנוקמים 3: מלחמת האינסוף" ירד ב-55.5 אחוזים בהכנסותיו מסופה"ש הראשון (257.7 מ"ד) לשני (114.8 מ"ד). בסך הכל בשבועיים שלו בקופות צפון אמריקה הכניס "סולו" 148.9 מיליון דולרים.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

"מעשה פלאים" – ביקורת

"מעשה פלאים". ג'וליאן מור.

"מעשה פלאים". ג'וליאן מור.

"מעשה פלאים" הוא סרט מעניין, נוגע ללב, מאתגר ולא קל מכיוון שבחלקים גדולים ממנו אין דיאלוגים. הוא ארוך מדי, עם רגעי קסם וסוף מעט אנטי-קליימקס.

בסרט משתתפות ג'וליאן מור ומישל ויליאמס בתפקיד קטן מאוד אך רוב הסרט מתמקד בשתי דמויות צעירות, נער ונערה צעירים. 50 שנה מפרידות בין בן וילסון לרוז. המסעות שהם יוצאים אליהם דומים במקום ההתרחשות שלהם ויש גם קשרים תיאמטיים בין שני קווי העלילה, כשברור שיש קשר נוסף ביניהם.

לחצו לקריאת הכתבה המלאה »

הסרט הישראלי "גאולה" יתחרה בפסטיבל קרלובי וארי 2018

"גאולה". אמילי גרנין.

"גאולה". אמילי גרנין משמאל. צילום: בועז יהונתן יעקב.

הסרט הישראלי "גאולה" של יוסי מדמוני ובועז יהונתן יעקב, יתחרה בתחרות הרשמית של פסטיבל קרלובי וארי 2018 (ה-53 במספר) שבצ'כיה. יהונתן יעקב צילם את שני סרטיו הקודמים של מדמוני שהתקבלו לפסטיבל, "בוקר טוב אדון פידלמן" ו"מקום בגן עדן", והפעם הוא חתום בשותפות עם מדמוני הן על הבימוי והן על התסריט (יחד עם השותף הקבוע ארז קו-אל).

גאולה בת השבע (אמילי גרנין) היא כל עולמו של אביה האלמן החרדי, מנחם (משה פולקנפליק, "הדמעות של אמסלם"), אבל היא זקוקה לטיפול רפואי שהוא אינו יכול להרשות לעצמו. הוא שוקל לשכנע את חבריו מימי הרוקנרול שלו להתאחד שוב ללהקה שהקימו, ולתת הופעת גיוס כספים – אבל כל אחד מחברי הלהקה פנה לעיסוקיו ולשאיפותיו.

פסטיבל קרלובי וארי יתקיים השנה בין ה-29 ביוני ועד ה-8 ביולי.

"המקום" – ביקורת

"המקום".

"המקום".

תיאור הרעיון של הסרט האיטלקי "המקום" ועלילתו יכול לעורר וסקרנות. יש משהו מושך בסיפורים על גורל והצטלבויות בין אנשים זרים. זה מעניין, מפתה וקסום כי בבסיס יש משהו מוצלח מאוד, אך זיק של קסם וכמה רעיונות יפים לא מספיקים, למרבה הצער, כדי להציל את הסרט מהיותו פספוס ועל גבול המייגע. הבעיה אינה נעוצה בביצוע, שיש בו אלמנטים בעייתיים שעוד אגיע אליהם אלא בהחלטה לצלם את כל הסרט באתר אחד.

"זרים מושלמים", סרטו הקודם של פאולו ג'נובזה, היה מוצלח וזכה להצלחה גם בארץ. כמוהו, ב"המקום" יש משהו תאטרלי, כזה שבקלות אפשר לראות אותו מעובד להצגה. "המקום" מבוסס על The Booth at the End, סדרת רשת אמריקאית מ-2011 בת שתי עונות, בסך הכול עשרה פרקים בני 22 דקות (אך דרמה), שלא זכתה לתשומת לב כלשהי. לחצו לקריאת הכתבה המלאה »